Nyaraláson érezheti magát az, aki betér a nemrég megnyílt kis budai fodrászüzletbe.
Bendig David Benjamin fodrász Social Budapest elnevezésű, nemrég megnyílt budai üzletének enteriőrjét a Zayzon stúdió tervezte. Interjú a tulajdonossal és Zayzon Priszcilla belsőépítésszel!
Mi volt a kiindulási pontotok a tervezés kezdetekor?
Benjamin: Egy olyan üzlet megalkotása volt a célom, ahol az ember úgy érezheti magát, mintha egy nyaraláson venne részt. Sokszor hiányoznak az Ausztráliában eltöltött évek, melyek a gyerekkoromat jelentik, ezért szerettem volna ezt valahol visszahozni. Az üzletben alkalmazott színek és textúrák megteremtik a kint és bent hangulatát egyaránt. A nagy nyílásoknak köszönhetően nem érezzük bezárva magunkat és folyamatosan kapcsolódhatunk a külvilággal. A mediterrán és saharai hangulatot ötvöző belső térben melegség fogja el az embert, ami merőben szembe megy a jelenlegi minimál vagy indusztriális kialakítású üzletekkel. Amennyire lehet, szerettem volna mindezektől elszakadni.
Priszcilla: Igen, ezek a gondolatok egyébként magába foglalják azokat a téri helyzeteket is, amelyek a tervezés során megoldásra vártak. Egy utcafronti üzlethelyiségről van szó Budán, a Török utcában. Az első bejárás alkalmával egy nagyon sötét, rideg, galériával majdnem teljesen zárt térbe csöppentünk, amely galéria még azt a kevés természetes fényt is lefogta, ami beérkezhet a meglévő nyílásokon. Így a tervezés kiindulópontja az volt, hogy „levegőhöz juttassuk” a teret. Mint ahogy az Benji elmondásából is kiderült, pontosan meg tudta fogalmazni, hogyan szeretné érezni magát ebben a térben. Már ekkor tudtam, hogy meg fogjuk érteni egymást.
Mik voltak a főbb tervezési szempontok?
Benjamin: Hiszek a kisebb, családiasabb boutique jellegű üzletekben, ahol a vendégek egyszerre barátok is, és nem személytelen az együtt töltött idő.
Priszcilla: Ez az elképzelés pedig hozta magával azokat a funkciókkal szembeni elvárásokat, amelyeknek mindenképp meg kellett feleltetni a teret. Meghatározott számú fejmosóval, fodrászszékkel kellett dolgoznom, ezen kívül pedig a vendégélmény is mindvégig fontos szempontunk volt. Recepciós pult, a várakozás terének biztosítása, mellékhelyiség, teakonyha, és egyéb, az üzlet működéséhez elengedhetetlen gépészeti elemek is helyet kellett kapjanak ezen a 25 négyzetméteren. Szerencsére mindketten maximalista emberek vagyunk, így addig formáltuk az alaprajzokat, amíg mindez nem jött létre. Talán a galéria megbontása, valamint az ide felvezető út megtalálása jelentette a legnagyobb kihívást a projektben.
Hogyan zajlott a közös munka?
Priszcilla: Ha eltekintünk a hajnali telefonhívásoktól, akkor szuper volt. Viccet félretéve, számomra nagyon fontos tervezőként, hogy érezzem a másik fél bizalmát, egy csapatként lehessünk jelen a projektben. Benjamin ezt az első perctől kezdve megadta nekem, és majdnem mindenben közösen hoztuk meg a döntéseket. Ugyanez mondható el egyébként a belső szakági közös munkáról – fontos volt, hogy a szerkezet-építéssel kapcsolatos feladatköröket is a legbiztosabb kezekben tudhattam. Feltöltésként éltem meg ezt az utóbbi egy évet, és hálás vagyok mindenkinek, hogy nagyjából minden megvalósulhatott, amit a koncepciótervi fázisban megálmodtunk.
Benjamin: Nekem fantasztikus volt, de nem csinálnám újra! Legalábbis a felújítás részét. A tervezőm nélkül szinte biztos, hogy semmi nem így valósult volna meg. Rengeteg segítséget kaptam, és Priszcilla szinte bármikor a rendelkezésemre tudott állni. A kihívást inkább a kivitelezés jelentette, de szerencsére ebben is mellettem volt, amiért nagyon hálás vagyok. Egy igazi fanatikus!
Mi a kedvenc részletetek a projektben?
Benjamin: Minden, de leginkább a termékfal és vendégváró retró hangulata.
Priszcilla: A termékfal van nálam is az első helyen, ez egy egyedi tervezésű kézműves részlete az üzletnek.
Tulajdonos: Bendig David Benjamin
Design: @studiozayzon
Belsőépítész tervező: Zayzon Priszcilla
Szerkezet – építőmérnök: Kaszás Dávid
Látványtervező: Borda Tamás
Fotók: Kis Márton
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.