Hirdetés

A vásárlói hajlandóság és a fény viszonyát három fő csoport határozza meg.

A Zumtobel rendszeresen publikál kutatásokat a fénnyel kapcsolatosan, legfrissebb tanulmányuk a vásárlói hajlandóság és a fény viszonyát vizsgálja.

A Limbic tanulmányban a Zumtobel három eltérő megvilágítási módot tesztelt, melyekkel különböző célcsoportokat céloztak meg. A tanulmányból kiderült, hogy a megfelelő világítás vásárlásra ösztönzi a vásárlót, azonban ahhoz, hogy tudjuk, melyik a megfelelő világítási mód, ismernünk kell a célcsoportunkat.

A komfortérzet és a tárgyak megfelelő, a vásárlói ízlés szerinti prezentálása kiemelten fontos, egyes kutatások szerint ugyanis a vásárlásaink 95 százaléka tudat alatt dől el.

A kutatásban 3 fő csoportot határoztak meg:

Balance: a tradicionális beállítottságú vásárlók az egységes meleg fehérrel történő kiemelő világítást tarották a leginkább komfortosak.

Dominance: a határozott beállítottságú vásárlók az egyenletes diffúz megvilágítást tartották komfortosnak.

Stimulance: kalandvágyók és hedonisták pedig a kontrasztos, az alacsony általános világításszintet a magas kiemelő világítási szinttel keverő boltbelsőt találták a leginkább komfortosnak.

A vásárlói szokásokat kutató Gruppe Nymphenburg kutatócsoport a Zumtobellel karöltve egy németországi Gerry Weber üzleten tesztelte mindezt élesben. Az eredmények azt mutatták, hogy a többi Gerry Weber üzlethez képet tízszázalékos forgalomnövekedést produkált az a bolt, ahol a vásárlói célközönség habitusának figyelembevételével alakították át a világítási rendszert.

További információért keresd a BE LIGHT! szakembereit!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Magyar tervezőt mutat be egy rangos olasz designlap

Magyar tervezőt mutat be egy rangos olasz designlap

A világítás költészete címmel ír alapos cikket Horváth Zsuzsanna Illan lámpájáról az Interni magazin.

Lámpatestek különleges anyagokból

Lámpatestek különleges anyagokból

Napjainkban egyre erősebb igény mutatkozik a nemcsak tartós, de valóban minőségi anyagokból készülő termékekre.

Acélrács és medúzaraj a designlámpákon

Acélrács és medúzaraj a designlámpákon

Márciusi designlámpa guide a Be Light!-tól.

Magyar tervezőt mutat be egy rangos olasz designlap

Magyar tervezőt mutat be egy rangos olasz designlap

A világítás költészete címmel ír alapos cikket Horváth Zsuzsanna Illan lámpájáról az Interni magazin.

Lámpatestek különleges anyagokból

Lámpatestek különleges anyagokból

Napjainkban egyre erősebb igény mutatkozik a nemcsak tartós, de valóban minőségi anyagokból készülő termékekre.

Acélrács és medúzaraj a designlámpákon

Acélrács és medúzaraj a designlámpákon

Márciusi designlámpa guide a Be Light!-tól.

Magyar tervezőt mutat be egy rangos olasz designlap

Magyar tervezőt mutat be egy rangos olasz designlap

A világítás költészete címmel ír alapos cikket Horváth Zsuzsanna Illan lámpájáról az Interni magazin.

Lámpatestek különleges anyagokból

Lámpatestek különleges anyagokból

Napjainkban egyre erősebb igény mutatkozik a nemcsak tartós, de valóban minőségi anyagokból készülő termékekre.

Acélrács és medúzaraj a designlámpákon

Acélrács és medúzaraj a designlámpákon

Márciusi designlámpa guide a Be Light!-tól.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1