Első lépésben a mintegy 500 méter hosszú szakaszon hiányzó gyalogos kapcsolat megteremtésével.
Számos európai városhoz hasonlóan Budapesten is megvalósítható egy zöldebb, élhetőbb, az autók mellett a gyalogosoknak, sétálni vagy biciklizni vágyóknak is biztonságos teret hagyó rakpart. A rakpartok gyalogosbarát megújítását első lépésben a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti szakaszon kezdjük el, a mintegy 500 méter hosszú szakasz hiányzó gyalogos kapcsolatának megteremtésével - írta meg Karácsony Gergely főpolgármester, közösségi oldalán.
„Budapest egyedülálló adottságokkal rendelkező város, ám ezt sok szempontból nem tudjuk kellőképpen kihasználni. A Duna-part talán a legjobb példa erre: bár a folyó meghatározza a város képét, a partjáról világörökségi panorámában gyönyörködhetünk, a legtöbben ezt leginkább csak akkor tesszük, amikor épp az autóban ülve, dugóban araszolunk valamelyik rakparton” – írta Karácsony Gergely.
A rakpartok gyalogosbarát megújítását első lépésben a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti szakaszon kezdik el, a mintegy 500 méter hosszú szakasz hiányzó gyalogos kapcsolatának megteremtésével. A tervek tavalyi év elején, még az előző városvezetés idején készültek, és nem egyeztek az új városvezetés elvárásaival, ezért a projektet áttervezték. Ennek eredményeként kiszélesítik majd a járdát, növelik a forgalomcsillapított szakasz hosszát és kiveszik a szalagkorlátot az útpálya mellől, és talajkapcsolatos fák ültetését tervezik. A meglévő út felújításával egyidőben összefüggő, 4-5 méter széles gyalogos sétányt alakítanak ki a forgalom 30km/h-s csillapításával. A gyalogos sétány arculata a rakpart Parlament előtti szakaszának kialakításához fog illeszkedni, gránit kockakő burkolattal, emellett a projekt során 35 db talajkapcsolatos fát is ültetnek a sétány mentén. Annak érdekében, hogy a sétánynak helyet tudjanak biztosítani, a Markó utcai lehajtó támfala is átépítésre kerül a műemlékvédelmi előírások figyelembevételével.
„Bár elkötelezettek vagyunk a kerékpározás feltételeinek javításán, a rakpart ezek szakaszának szűk keresztmetszete nem teszi lehetővé a kerékpársáv kialakítását, így a kerékpárosok továbbra is a felső rakpartot tudják igénybe venni a biztonságos közlekedéshez. A mai napon megjelent nyílt közbeszerzési felhívás a kivitelezési munkák elvégzésére, így egy újabb mérföldkőhöz érkezett a projekt megvalósítása. Az építkezés ütemterv szerint idén júniusban kezdődik, és 2021. december 31-én tervezzük befejezni” – jelentette be Karácsony Gergely közösségi oldalán.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.