Hirdetés

Kovács Dániel a Paradigma Ariadné által tervezett sándorfalvi bivalyos tanösvényről írt a lap 2022/2-es lapszámában. A The Architectural Review legutóbb 1981-ben írt magyar építész hazai munkájáról.

A The Architectural Review (AR) 1896-es alapítása óta nemzetközi építészeti hivatkozási pont, bár a mai, világszinten is jelentős pozícióját a 50-es évek óta érte el. A lap profilja az épített környezet legkülönbözőbb formáira koncentrál együttesen bemutatva az építészet, tájépítészet, belsőépítészet és várostervezés eredményeit. A lap ugyan csak 14.000 példányban jelenik meg, de több mint 100 országba jut el terjesztői hálózata által. A lap fontos pozíciót tölt be a nemzetközi építészszakma és építészeti akadémia berkein belül köszönhetően a mindig újszerű és gyakran provokatív építészetet előnyben részesítő szerkesztői elveinek, amely a gyakorlatra és az elméletre is egyenlő módon koncentrál. A lapot jelenleg Manon Mollard szerkeszti.
 


Az aktuális lapszám az állatok tematikája köré szerveződik és azt járja körül, hogy milyen módokon határoljuk el magunkat az állatok világától akár farmok, istállók, álltakertek, kutyaiskolák, kerítések segítségével. A lapban bemutatott építészeti projektek, magas színvonalon megvalósult példák arra, hogy a fenti problémakörrel összefüggésben miként válik élvezeti kérdéssé, tudásátadás módszerré a lehatárolás.

A 2022/2-es számban Kovács Dániel írt a Paradigma Ariadné 2021-es sándorfalvi bivalyos tanösvény épületegyütteséről, amely egy 500 méter hosszú, ívelt tanösvényből, egy 200 négyzetméteres bivalyistállóból, három merengőből, valamint egy kilátóból áll. Az építész stúdió tudomása szerint utoljára több mint negyven évvel ezelőtt írtak a magazinban olyan hazai projektről, melyekért magyar építész felelt – a 1981/2-es lapszámban Jonathan Glancey írt cikket Makovecz Imre építészetéről.

 

Az AR februári számáról további információ ITT található.

Bivalyzongora címmel Martinkó József, az OCTOGON főszerkesztője is írt a Paradigma Ariadné sándorfalvi projektjéről, amely ITT olvasható.

 

Forrás: sajtóanyag




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Az önazonosság nyomában

Az önazonosság nyomában

A Tours-i Szent Márton és Flüei Szent Miklós-plébániatemplom rekonstrukciója Budapesten.

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Izgalmas volt az idei év építészeti/design események terén, nektek melyik volt a kedvencetek?

Építészet 2020: Díjeső a Puskásra

Építészet 2020: Díjeső a Puskásra

Az új nemzeti stadion olyan ütemben gyűjti a trófeákat, mint annak idején a névadója.

Az önazonosság nyomában

Az önazonosság nyomában

A Tours-i Szent Márton és Flüei Szent Miklós-plébániatemplom rekonstrukciója Budapesten.

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Izgalmas volt az idei év építészeti/design események terén, nektek melyik volt a kedvencetek?

Építészet 2020: Díjeső a Puskásra

Építészet 2020: Díjeső a Puskásra

Az új nemzeti stadion olyan ütemben gyűjti a trófeákat, mint annak idején a névadója.

Az önazonosság nyomában

Az önazonosság nyomában

A Tours-i Szent Márton és Flüei Szent Miklós-plébániatemplom rekonstrukciója Budapesten.

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Izgalmas volt az idei év építészeti/design események terén, nektek melyik volt a kedvencetek?

Építészet 2020: Díjeső a Puskásra

Építészet 2020: Díjeső a Puskásra

Az új nemzeti stadion olyan ütemben gyűjti a trófeákat, mint annak idején a névadója.

Hirdetés