A minőségi sörfogyasztás ösztönzése mellett megidézi a politikával szembeni elégedetlen légkört is.
Az első török sörgyárat száz évvel ezelőtt alapították a Bomonti testvérek Isztambulban, most pedig a Lagranja Design jóvoltából átesett egy jelentős átalakításon. Az eredeti sörgyárból kézműves sörfőzde és étterem lett, a Populist Brewery célja, hogy a minőségi sörfogyasztás ösztönzése mellett megidézze a politikával szembeni elégedetlen légkört is.
A cél bonyolultságához igazodva a kivitelezés is komplex volt: nem csupán egyszerű dekorációról beszélünk, hanem különböző projektek összességéről, beleértve a fényképészetet, a grafikai tervezést, az egyedi gyártású bútorokat és szerelvényeket is. Mindegyik egyedi koncepciót követ a politikai és társadalmi témákkal keresztülszőtt török valóságban.
A proteszt hangulat kézzelfogható és lenyűgöző módon kerül bemutatásra, finoman kombinálva a sörfogyasztással.
A kreatív koncepciót az 1920-as évek amerikai szesztilalmi időszaka inspirálta, ez jelenik meg a falon, a menükben, még a szalvétákon is erős szlogenek formájában, legyen az festett, ragasztott, vagy neonnal megvilágított felület. Az összképet egy hatalmas fotós projekt teszi teljessé, amely Isztambul multikulturális polgárait és számos történelmi dokumentumot ábrázol. A vizualitáshoz a grafikán és fényképészeten túl más elemek is hozzájárulnak, például izgalmasan megvilágított megafonok és palackok vagy egy hatalmas hangszóró-szobor is, amik magával ragadó élményt nyújtanak a látogató számára.
A XIX. század végén készült gyár három emeletét hat részre osztották fel, valamennyi terem központjában a kézműves sör előtti hódolat áll. Bár a termeknek megvan a saját egyéni vonulata, tematikájukban jól igazodnak egymáshoz és is.
Közvetlenül a bejáratnál 6 hatalmas sörtartályt helyeztek el, mellette pedig egy régi Volkswagen-ben egy dj szolgáltatja a söriváshoz passzoló zenét, a földszintet az első emelettel egy csigalépcső köti össze, amely egy téli kertbe vezet.
A Lagranja Design ügyelt arra, hogy a lehető legkisebb mértékben nyúljon hozzá az eredeti falakhoz és a mennyezethez, így bár új „ruhával” látták el a teret, továbbra is felsejlenek az eredeti, rusztikus falak. A Bomonti gyár sok évig elhanyagoltan állt Isztambulban, most azonban azt remélik, hogy a város menő közösségi tere lesz. A Lagranja Design-t 2002-ben alapították Barcelonában, de Isztambulban és Szingapúrban is van irodája, elsősorban belsőépítészettel és termékdesignnal foglalkoznak.
A képeket és a leírást a Lagranja Design bocsátotta rendelkezésünkre.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.