Sokkal frissebb megjelenést kap az ország egyik legnagyobb áruházlánca. Az új designnal a teljes vásárlói- és térélmény magasabb szintre kerül.
 

2022-ben írta ki belsőépítészeti arculati tenderét az Auchan: a megbízást kétfordulós pályázat után az ország egyik vezető belsőépítészeti cége, a MádiLáncos Studio nyerte el. A budapesti székhelyű csapat többek között olyan terek tervezésében vett részt az elmúlt években, mint az OTP Bank új székháza és a bankfiókok arculata, az AirFrance-KLM, az Astra Zeneca, a Bosch Budapest Campus, a Thyssenkrupp, az NN Biztosító, az SAP vagy épp az Oracle irodája, valamint a Casati Hotel Budapest, a Cortile Budapest Hotel és a Radisson Hotel BudaPart.

Látványterv a pályázati anyagból – Bejárat, zöldség-gyümölcs osztály

Az Auchan esetében a megújulás célja a hatékony vásárlás támogatása a választék bemutatásával, tájékoztatással, digitalizációval és a könnyű tájékozódás megteremtésével. Szintén kiemelt cél volt a környezettudatos vásárlói döntések segítése a csomagolásmentes kínálattal, az újrahasznosítás ösztönzésével.

Az új belsőépítészeti arculattervezés és megvalósítás során egy többlépcsős folyamatban megújul az áruház külső és belső arculata, frissül a bútorzat, a belső megjelenés és a hangulat. Kiemelt területként megújulnak a tradicionális vásárlói pultok (ilyen a pékség, a hentes, a gyümölcs- és zöldségrészleg), valamint új koncepció szerint valósul meg az áruházi kijelzőrendszer, az információs és promóciós megjelenítés, illetve a dekorációs elemek.

Látványterv az arculati kézikönyvből – Bejárat, zöldség-gyümölcs osztály

A tervezők elképzeléseit tükröző új, modern designelemek növelik a személyes kötődést, miközben hangsúlyosan használják a brandszíneket, valamint a belsőépítészeti- és arculati elemeket.

A MádiLáncos Studio (Sárosdi-Mádi Krisztina, Láncos Áron, Szlovák János) a fenntarthatóság fogalmára épített koncepcióval nyerte el a megbízást. A tervezők az Auchan szlogenjéből – „Auchan, a tudatos választás” – indultak ki, és ehhez fogalmaztak meg belsőépítészeti megoldásokat. Az első megfigyeléseik arra irányultak, hogy a környezettudatosság minél jobban jelenjen meg a vásárlói térben és a kommunikációban.

A pályázati anyagban ezért kiemelt helyen szerepelt az áruházlánc fenntartható gazdaságokat támogató kezdeményezése, illetve ennek hangsúlyozása. Szintén kiemelt figyelmet kapott az üzletekben megtalálható elemekből való építkezés – raklapok, ládák, üvegek segítségével – és a letisztult kommunikációs anyagok használata.

„Az Auchan belsőépítészeti arculattervezési tender elnyerése azért volt különösen fontos számunkra, mert egy teljesen új területen, új terekben próbálhatjuk ki magunkat. Terveztünk már irodát, hotelt, skybart, de a kereskedelem számunkra új terület. A pályázat során a fenntarthatósággal kapcsolatos elköteleződésünk – amelyben az áruházlánc is élen jár –, valamint az analitikus megközelítésünk, újszerű látásmódunk és a csapatunk téma iránti lelkesedése volt az, ami miatt végül ránk esett a döntéshozók választása. Ez alapozta meg azt a bizalmat, mely a teljes tervezési folyamatot végigkísérte” – mondja Szlovák János, a MádiLáncos Studio partnere.

A munkát 2023 januárjában kezdte meg a MádiLáncos Studio egy intenzív kutatási időszakkal, melynek során a tervezők a budaörsi áruházban megismerték az Auchan értékeit, az egyes osztályok működését és azokat a prioritásokat, amelyek a tervezés során is fontos támpontot jelentettek. Az arculati kézikönyv 2023 szeptemberére készült el.

Látványterv az arculati kézikönyvből – Bisztró

Az első, új arculat szerint megvalósult pilot projekt a törökbálinti áruház műszaki osztályának átalakítása volt, a Qilive márkabolt létrehozásával, a MádiLáncos Studio tervei szerint. Emellett több meglévő áruház osztályainak felújítása is megkezdődött – Dunakeszi, Szolnok – amelyek már alkalmazzák az új arculati elemeket. Előkészítés alatt áll továbbá az összes meglévő áruház infografikai rendszerének megújítása az új arculat szerint.

Projektvezető: Szlovák János
Kreatív tervező: Tóth Kitti
Grafikus tervező: Kuritár Karina
Műszaki tervező: Béres Adrienn
Látványtervező: Gulyás Bence, Kovács Edmond

Forrás: Sajtóinformáció




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Milyen a fenntartható irodatrend 2023-ban?

Milyen a fenntartható irodatrend 2023-ban?

Bárhova költözhetnének, mégis a régit választják: 9+1 fenntartható irodapiaci trend a MádiLáncos Studiótól

Innováció, csúcsra járatva

Innováció, csúcsra járatva

A MádiLáncos belsőépítészeti tervei szerint valósult meg a Bosch Budapest Innovációs Campus.

Hirdetés