68 év után új vasúti nyomvonal a Duna felett.
Az utolsó két szelvény beemelésével immár átjárható az új hídszerkezet, amely a Déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik vágányának ad helyet – írta a kivitelező Duna Aszfalt. Az eddig kétpályás hidat hárompályássá bővítő projekt ezen mozzanatával 68 év után először új vasúti nyomon indulhat meg a forgalom a Duna felett a budapesti szakaszon.
A Duna Aszfalt nemcsak az új, 510 méter hosszú szerkezetet készítette el, de felújította a másik két vágányt is. A Rákóczi híddal párhuzamosan futó Déli összekötő vasúti híd átalakítása csak az egyik eleme a Déli Körvasút projektnek, amely új alapokra helyezi majd Budapest agglomerációs közlekedését. A stratégia húsz év alatt, 2000 milliárd forintos – javarészt uniós – forrásból valósulna meg, és az előzetes kalkulációk szerint megduplázná a vasúton utazók számát, így mintegy 115 ezer emberrel kevesebben közlekednének gépkocsival a város központi részei felé.
Közben a város több pontját jelentősen átalakítaná: korábban írtunk a Népligeti Vasútállomás koncepciótervéről (Sporaarchitects), a Bartók-Hamzsabégi csomópont átalakításáról, és arról is, hogy a fejlesztéssel zöldterületek is megújulnak, például dél-budán kerékpárral és gyalogosan is bejárható zöldfolyosó jön létre a Budaörsi úttól egészen a Dunáig.
Átfogóan ebben a cikkünkben írtunk a Déli Körvasút fejlesztésről.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.