Hirdetés

Újrahasznosított műanyag, fairtrade kávé, napelemek, energiatakarékos égők – valóban zöld mind?

Újrahasznosított műanyag, fairtrade kávé, napelemek, energiatakarékos égők. Kérdés, hogy valóban zöld  márkáról beszélünk, vagy csak a vásárlóval akarják elhitetni mindezt?

A zöld aktivistákat és a fogyasztóvédelmi szakembereket egyre inkább foglalkoztatja a zöld kampányok sora, amelyeket a 80-as évek közepétől „zöldre mosásként” vagy egyes helyeken „zöldre festésként” (greenwashing) emleget a szaksajtó.

Fotó: Pexels

Magyarországon egyre több cég és márka tesz lépéseket környezetvédelmi kezdeményezések felé. Az emberek jellemzően valamilyen pozitív dologra  asszociálnak a zöld márkákat illetően, de természetesen ezek megítélése mindenkinél eltérő lehet. A Neticle készített „green index” médiaelemzése különböző magyar online tartalmakat vett górcső alá, és azt vizsgálta, hogy egy-egy megtalált tartalom mennyire pozitív vagy negatív egy adott „zöld” kulcsszóra vonatkozóan.

A zöldre mosás stratégiája pont azokat a cégeket érinti a leghúsbavágóbban, akik valós erőfeszítéseket tesznek a környezet védelmére, mivel a fogyasztók szemében a zöld hirdetések és termékfeliratok az elmúlt évtizedben egyre inkább hitelüket vesztették. Európában és Észak-Amerikában ezért számos civil szervezet, környezetvédelmi kommunikációra szakosodott cég és a reklámszakma önszabályozását ellátó médiahatóság igyekszik visszaállítani a zöld marketing méltóságát, és próbál meg fellépni a zöldre mosás jelensége ellen.

Az energiahatékonyság, a hulladékgazdálkodás, a társadalmi, környezeti és gazdasági fenntarthatóság mind olyan folyamatok, amelyek többek között tudatosságra ösztönöznek minket. Ez a tudatosságra ösztönzés kell, hogy lebegjen célként a vállalatok előtt is, hiszen a tudatosabb hozzáállás és tenni akarás hatékonyan elősegítheti a környezettudatosabb magatartást és attitűdöt egyéni szinteken is.

A Neticle csapata által készített elemzést itt tekinthetik meg!

1 / 4 fotó



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Techno legenda Berlinből | INDUST-REUSE

Techno legenda Berlinből | INDUST-REUSE

Beszélgetés Dimitri Hegemannal, a Tresor klub és az Atonal fesztivál alapítójával

Mit lehet kezdeni az elhagyatott vasúti vízházakkal?

Mit lehet kezdeni az elhagyatott vasúti vízházakkal?

INDOOHÁZ, a CheckINN Revitalizátor ötletversenyének idei legjobbja

Techno legenda Berlinből | INDUST-REUSE

Techno legenda Berlinből | INDUST-REUSE

Beszélgetés Dimitri Hegemannal, a Tresor klub és az Atonal fesztivál alapítójával

Mit lehet kezdeni az elhagyatott vasúti vízházakkal?

Mit lehet kezdeni az elhagyatott vasúti vízházakkal?

INDOOHÁZ, a CheckINN Revitalizátor ötletversenyének idei legjobbja

Techno legenda Berlinből | INDUST-REUSE

Techno legenda Berlinből | INDUST-REUSE

Beszélgetés Dimitri Hegemannal, a Tresor klub és az Atonal fesztivál alapítójával

Mit lehet kezdeni az elhagyatott vasúti vízházakkal?

Mit lehet kezdeni az elhagyatott vasúti vízházakkal?

INDOOHÁZ, a CheckINN Revitalizátor ötletversenyének idei legjobbja

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1