A beruházás megvalósítására létrehozott projektcég világörökségi hatásvizsgálatot készíttet, és néhány hónapon belül elkezdődhet a Gellért-hegyi sikló építése.
Az UNESCO előírásainak megfelelő, komplex világörökségi hatásvizsgálat készül a Gellért-hegyi sikló tervezéséhez kapcsolódóan - közölte a Gellérthegyi SIKLÓ Kft.
A beruházás megvalósítására létrehozott projektcég közleménye szerint a társaság az előkészületek részeként egy komplex világörökségi hatásvizsgálatot készíttet azzal a céllal, hogy a fejlesztés a világörökségi szempontoknak is minden tekintetben megfeleljen. Közölték azt is, néhány hónapon belül elkezdődhet a Gellért-hegyi sikló építése. A sikló bejárata a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból fog nyílni, a sikló az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon, a föld alatt fog közlekedni. Innen már egy 3-4 méter magas hídszerkezeten, a felszín felett megy tovább egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó felső állomásig.
"A beruházás építési engedéllyel rendelkezik, és folyamatban van egy, a módosuló műszaki tartalom miatt szükséges új engedélyezési tervdokumentáció készítése is" - írták. A módosítás elsődleges oka, hogy az illetékes kerületi önkormányzat ellenzi a korábban a hatóságok által kért buszparkoló megépítését az alsó állomásnál - közölte a társaság, hozzátéve, hogy ennek eredményeképp nagyobb zöldfelület és kevesebb fakivágás mellett épülhet meg az alsó állomás környezete, a jelenlegi terepszint fölé pedig nem fog épülni semmi.
A beruházás előkészítésének megkezdése óta eltelt majd másfél évtized megkívánja a felső állomás épülete terveinek frissítését is. Az alapvető változás, hogy a sikló kabinjai nem a Citadella sétány szintjére, hanem egy szinttel lejjebb, egy támfal-építménybe érkeznek majd. A sikló megépítése azt is lehetővé teszi, hogy a városrész közúti forgalmát rendkívül módon terhelő turistabuszokat kitiltsák a környező utakról. A tervek szerint a sikló kabinjai egyszerre 50 utas szállítására lesznek alkalmasak, kevesebb mint másfél perces menetidővel. Így a sikló óránként 1200 ember feljuttatását teheti majd lehetővé a Gellért-hegy tetejére.
A projektcég közleményében kitért arra is, hogy 94 fa kivágására kértek újból engedélyt. A kijelölt fák több mint harmadát pusztán az egészségi állapotuk miatt is ki kell vágni. A társaság közölte, a növények pótlására mintegy 900 előnevelt fát ültetnek majd kijelölt területekre.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.