Hirdetés

Egy régi sörgyár épületeit újítanák fel, de hogy.

Áll a Moszkva folyó partján egy sörfőzde, amely az elmúlt évtizedekben lepusztult, elhagyatott hellyé változott, és ugyanez elmondható a körülötte lévő területről is. A Badaevskiy Brewery projekt keretében ezen szeretett volna változtatni a Herzog & de Meuron építésziroda, amely a régi épületek felújításával párhuzamosan felhőkarcolót építene a területre.

Fotó: Herzog & de MeuronFotó: Herzog & de Meuron

A meghökkentő tervvel még 2018-ban álltak elő, és egyelőre megmaradt ugyan ötlet szintjén a moszkvai projekt, de a legszürreálisabb építészeti tervek közé nagy eséllyel pályázhatna. A kortárs és a történelmi múlt érdekes elegyét hozták össze, kaptak is érte hideget-meleget, arról pedig nincs hír, hogy elkezdődne a megvalósítás.

A sörfőzdét, ami a projekt fókuszában áll, 1875-ben alapították, mindenki ismerte jellegzetes téglaépítészetéről, monumentális homlokzatáról. 2000-ben azonban a sörgyárat bezárták, a három eredeti gyárépülete közül csak kettő maradt fenn, amelyek aztán megkapták a kulturális örökség minősítést, ezzel pedig az esélyt a túlélésre.

A londoni Tate Modernt is jegyző Herzog & de Meuron revitalizálási terve szerint az épületet vegyesfunkciójú komplexummá alakították volna. A romantika és az indusztriális építészet stílusjegyeit egyaránt magukon hordozó épületek összterülete 20 000 négyztméter, lenne benne piac, butik, co-working iroda, konditerem, művészeti tér, gyermekgondozási központ és apartmanok is. A különböző funkciókat egy központi átrium kapcsolná össze, a harmadik, megsemmisült szerkezetet pedig a Herzog & de Meuron az eredeti tervek szerint rekonstruálná nagycsarnokkal és egy kicsi sörfőzdével. Együttesen a három épület lenne az „építészek látványtervének szíve”, de most jön a csattanó.

Fotó: Herzog & de MeuronFotó: Herzog & de Meuron

A helyreállítási munkával párhuzamosan az építészek merész ötlettel álltak elő: terveztek egy vízszintes felhőkarcolót, amely szerintük a levegőbe emelt várost szimbolizálja. Az új épület alja és a földfelszín közötti távolság 35 méter, karcsú gólyalábakon áll, ez a struktúra a tervezők szerint két fontos előnnyel jár: egyrészt a régi épületeket nem zárja el a folyótól, másrészt a különleges felhőkarcolóból pazar kilátás nyílik a városra. A struktúra alá parkot építenének, az épületben pedig apartmanokat terveztek, mindegyiket nagy erkéllyel. A legtöbb kritika egyébként ebből származik, hogy miközben a tehetősek megvásárolhatnák luxusapartmanjaikat pazar kilátással a városra, a szegényebbek kegyként sétálgathatnának a "palota" alatti parkban.

Forrás: ArchDaily




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Kívül tégla, belül white cube

Kívül tégla, belül white cube

Duisburgban, a Herzog & de Meuron által tervezett MKM Museum Küppersmühle épületében egy hajdani gabonamalom ipari architektúrája randevúzik a kortárs múzeumépítészettel.

221 méteres felhőkarcoló Bázelben

221 méteres felhőkarcoló Bázelben

A Roche gyógyszeripari óriás harmadik felhőkarcolója akár 221 méter magas is lehet.

Kívül tégla, belül white cube

Kívül tégla, belül white cube

Duisburgban, a Herzog & de Meuron által tervezett MKM Museum Küppersmühle épületében egy hajdani gabonamalom ipari architektúrája randevúzik a kortárs múzeumépítészettel.

221 méteres felhőkarcoló Bázelben

221 méteres felhőkarcoló Bázelben

A Roche gyógyszeripari óriás harmadik felhőkarcolója akár 221 méter magas is lehet.

Kívül tégla, belül white cube

Kívül tégla, belül white cube

Duisburgban, a Herzog & de Meuron által tervezett MKM Museum Küppersmühle épületében egy hajdani gabonamalom ipari architektúrája randevúzik a kortárs múzeumépítészettel.

221 méteres felhőkarcoló Bázelben

221 méteres felhőkarcoló Bázelben

A Roche gyógyszeripari óriás harmadik felhőkarcolója akár 221 méter magas is lehet.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1