Zombikban lakni

Élő szövetettel benőtt épületstruktúrát tervezett Moosapour és a Midjourney.

Mohamad Rasoul Moosapour teheráni építész izgalmas, némileg nyugatlanító, a világutazó Bodies kiállítást idéző, alternatív jövőképet tár elénk. Az iráni designer csontfehér szerkezetű, vérvörös szövettel átszőtt víziója a Midjourney virtuális öleléséből bújt elő. Az Archi-Creatures (Archi-lények) „részben élő”, kreatív teremtményeit, statikus formáit a világ biológiai értelmezése formálta, és keltette életre.

 

 

Moosapour a mesterséges intelligencia által készített fotókon, rajzokon és modelleken a fizikai tervezésen túlmutató, a csontszerkezet bonyolultságát és az arra tapadó izmok egységét közvetítő biológiai ihletettségű építészetet mutat be. Az Archi-Creatures az utópiákból jól ismert, intelligens technológia uralta, robotokkal, repülni képes eszközökkel és gépekkel benépesített jövőképet gondolja újra. A néma, lélegezni képtelen elemekbe diktált élet a holt tárgyak helyett az „új jövő” félig élő objektumainak lehetőségét veti fel.

 

 

A humán életterek építészetére napjainkban egyre inkább jellemzőek a programozott technikával szerelt, óriási méretű, mechanikus fémszerkezetek. Ezzel a képpel áll szemben Moosapour víziója: a teheráni tervező úgy véli, hogy ugyanekkora létjogosultsága lehet – a világot formáló biológiai erők nyomán, – a biológiai szemléletű építészetnek és infrastruktúrának is. A designer az Archi-Creatures sorozat elemeivel az építészet jelentésének és koncepciójának újraértelmezhetőségét, és az ehhez szükséges folyamatokat, eszközöket és – a jelenlegitől eltérő – együttműködési formákat keresi.

 

 

Moosapour a Midjourney programba táplálta be az elképzeléséhez kapcsolódó szavakat, kifejezéseiket és utasításokat. A mesterséges intelligencia mindezekre az Archi-Creatures élő-élettelen lényeit adta válaszul. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a biológiai perspektíva a statikus, csendes architektúrát és infrastruktúrát élő, vagy félig élő, lélegző organizmusokká formálta.

 

 

Bár elsőre talán nem úgy tűnhet, Mohamad Rasoul Moosapour a szerkezettel együtt élő ember futurisztikus látomásával nem távolodott el a jelen valóságától, csupán továbbgondolta azt. Víziójában az élő szervezetek egyszer és mindenkorra elfoglalják, belakják közvetlen környezetüket, elválaszthatatlanul egybeolvadnak az őket körülvevő vázzal. Ha belegondolunk, beláthatjuk, valójában nagyjából már ma is ugyanezt tesszük: beköltözünk, és élő szervezetekként birtokba vesszük rezidenciánkat. Idővel pedig a magunk képére formáljuk, élettel, lélekkel töltjük meg e létesítményeket: valódi otthonná változtatjuk azokat.

 

 

Mohamad Rasoul Moosapour | Web | Instagram

 

 

Forrás: Desingboom

 

 

További képek a galériában!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Zombikban lakni

Zombikban lakni

Élő szövetettel benőtt épületstruktúrát tervezett Moosapour és a Midjourney.

Az intimitás természete

Az intimitás természete

A Magyar Pavilon az 59. Velencei Képzőművészeti Biennálén.

A bárka utasai: elefántok

A bárka utasai: elefántok

Boonserm Premthada thaiföldi építész munkái.

Hirdetés