A vállalat a saját irodái mellett a bérlőit is segíteni szeretné.
A Skanska új szabályokat vezetett be és átalakította a munkahelyeit, hogy lehetővé tegye a vállalat dolgozóinak biztonságos visszatérését az irodákba Közép-Kelet-Európában. A Care for Life Office Concept a Skanska bérlőinek támogatására irányuló új ajánlásokat és tanácsokat tartalmaz az új higiéniai és biztonsági előírásokra.
A Skanska közép-kelet-európai kereskedelmi fejlesztési üzletága vezető szerepet tölt be az irodai ingatlanpiacon, négy ország, a Cseh Köztársaság, Lengyelország, Magyarország és Románia tíz városában működik. 2020 márciusában a koronavírus-járvány miatt
a Skanska számos biztonsági óvintézkedést vezetett be az irodai környezetben, illetve a projektek építési területein dolgozó alkalmazottai számára, hogy gondoskodjon az emberek biztonságáról, valamint lassítsa a koronavírus terjedését.
A Skanska alkalmazottakat arra kérték, hogy amikor csak lehet, távmunkában dolgozzanak. Ezzel egyidőben a vállalat műszakokra épülő rendszert és további ellenőrző intézkedéseket vezetett be az építési területeken, megerősítette az eddigi szabályokat, illetve megfogalmazott néhány új higiéniai előírást is. A kialakított rendszer lehetővé tette a vállalat számára, hogy a járvány által okozott kihívások ellenére a projekteken történő munka tovább folytatódjon, így a Skanska irodaházak nagyobb késedelem nélkül készülnek el, és a Nordic Light Trio, a Skanska Magyarország legújabb projektje is hamarosan átadásra kerül.
A Skanska gyorsan tudott átállni erre a munkamódra a vállalatnál már korábban is létező munkaidőre és a távmunkára vonatkozó előírásoknak köszönhetően. A Skanska Magyarország alkalmazottai fokozatosan térnek vissza az irodákba szigorú összhangban a korábban elkészített ütemtervvel és az összes szükséges biztonsági intézkedéssel.
A közösségi távolságtartás szabályainak betartása érdekében minden egyes héten csak a teljes alkalmazotti létszám fele tartózkodik az irodában.
Az intézkedéseket és a helyzet alakulásával kapcsolatos híreket a munkavállalók gyors tájékoztatása érdekében minden egyes elérhető kommunikációs csatornán közlik. Azért, hogy az új kialakításról a csapat egyértelmű előírásokat és információkat kapjon, a munkahelyen speciálisan tervezett, a társadalmi távolságtartás szabályainak betartását elősegítő vizuális jeleket, táblákat és padlójelzéseket helyeztek el.
A biztonsági szabályok között szerepel a munkaállomások és szeparált területek kijelölése az irodában tartózkodó személyek számára, a közösségi területek és tárgyalótermek csökkentett kapacitása, valamint a külső partnerekkel folytatott tárgyalásokra fenntartott külön helyiségek. Szigorú takarítási és higiéniai szabályokat is életbe léptettek.
Az alaposan átgondolt, a vállalat dolgozóinak szóló “irodába való visszatérés élménye” mellett a Skanska az új egészségügyi szabályokhoz igazította irodaépületeit, ami egyszerű volt, köszönhetően azok dizájnjának és a vállalat saját Connected by Skanska integrált üzemeltetési rendszerének. A Skanska hamarosan átadásra kerülő projektje, a Nordic Light Trio használóinak is rendelkezésére fog állni ez a megoldás,
amely lehetővé teszi, hogy érintésmentesen és biztonságosan, az okostelefonjaikat használva lépjenek be és mozogjanak a házban. A vendégek szintén érintésmentes léphetnek be, a találkozóra szóló meghívójukkal együtt virtuális belépőt kapnak. Az autóval érkezők számára a rendszámfelismerő rendszer biztosítja az automatikus belépést a garázsba.
A Skanska a saját irodáiban végrehajtott intézkedései mellett kész ügyfeleivel is megosztani ismereteit és az új biztonsági szabályokat, így aktív választ ad a bérlők felmerülő igényeire, de akár segítséget is nyújt az új biztonsági követelményeknek megfelelően átalakítani a már meglévő vagy jövőbeli bérleményi kiépítéseket.
Forrás: Skanska
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.