Hirdetés

A cég, amely a válságnak köszönheti eredményeit

Az ART-INNOVA Kft. 2008-ban újragondolta a koncepcióját, és függetlenítették magukat a hazai piactól.

Vannak cégek, amelyeknek éppen egy válság segített abban, hogy felfuttassák a brandjüket: a nagy volumenű, professzionális bútor és belsőépítészeti elemek gyártásával foglalkozó ART-INNOVA Kft. egy közülük. A cég komoly referenciákkal bír nemcsak Európában, hanem a tengerentúlon is. Szerintük a siker receptje a bátorság és tudás, ugyanakkor a technológia fejlesztés és a hosszú távú koncepció is elengedhetetlen.

A komlói székhelyű ART-INNOVA ügyvezetőjével, Bischof Balázzsal a Robinwood készített interjút, amelyből kiderült, hogy a

2008-as gazdasági válságot követően vettek egy nagy levegőt és radikálisan megváltoztatták az addigi koncepciójukat. A specializálódásra összpontosítottak és kidolgoztak egy olyan egyedi értékesítési formát, amivel függetleníteni tudták magukat a nagyon kitett hazai piactól. Kizárólag gyártással kezdtek foglalkozni és elsősorban közületi ügyfeleknek.

Fotó: Art-Innova/Facebook
A gyártási tevékenység mellett eldöntötték azt is, hogy elsősorban Ausztria és Németország felé próbáljuk értékesíteni a tudásukat. Mivel nyelvi problémáik nem voltak, a kérdés az volt, hogyan szereznek munkát, mivel nem szerettek volna lakossági megrendelésekkel foglalkozni. Ausztriában számos nagy tradícióval bíró kis asztalosipari családi vállalkozás van, akik felé óriási a bizalom, jó eséllyel indulnak a helyi tendereken, ugyanakkor nem volt mögöttük nagy gyártói kapacitás. Őket próbálták meggyőzni arról, hogy induljanak közösen egy-egy tenderen, és hogy bízzanak bennünk.

A küldetésük sikerrel járt, komoly ügyfélkört gyűjtöttek, elsősorban üzletberendezések, szállodák, kórházak, belsőépítészeti elemeinek, bútorainak gyártását, bizonyos esetekben tervezését végzik. Referenciáik között ott vannak a hazai Spar üzletek éppúgy, mint az ausztriai Spar boltok. Az európai munkáikon kívül már második éve készítenek postahivatali bútorokat az USA-ba és Kanadába is.

Elsősorban korpuszbútorokat, fa alapú laptermékekből készült belsőépítészeti elemeket gyártanak, a tömörfa megmunkálás nem meghatározó. Jelenleg most elsődlegesen a gyártásszervezésre, az automatizálás magasabb szintre emelésére és a még tökéletesebb gyártáselőkészítésre fókuszálnak.

Bischof szerint Magyarországon és európai viszonylatban is nagy problémát jelent a szakképzés és az a jelenség, hogy a fiatalok nem tudják értelmezni ezt a típusú „kétkezi munkát", amely már nem ugyanazt a szakértelmet jelenti, mint amit még apáink végeztek.

Ez azt is jelenti, hogy nincs munkaerő, a szakembereket pedig nagyon nehéz megtalálni. Az ART-INNOVA 25 főt foglalkoztat, és a fenti okokból nem is terveznek nagyobbra nőni, bizonyos szempontból kockázati tényezővé vált az emberi munkaerőtől való függés.

Az ügyvezető kiemelte, hogy technológia-fejlesztés terén, valamint a hosszú távú gyártásfejlesztés koncepciójának formálásában a Formance team jelenléte meghatározó elem volt a cég életében. A Formance Kft. faipari, alumínium- és műanyagipari gépek, CNC megmunkálóközpontok hazai kereskedelmével, valamint a berendezések beüzemelésével és szervizelésével foglalkozik, 1998-tól a világ egyik vezető gépgyártójának, az olasz Biesse S.p.A kizárólagos képviseletét látják el Magyarországon.

Bischof szerint az értékteremtés igazi záloga, hogy a két cég közösen végzi a gyártáselőkészítés, a tervezésfejlesztés és az automatizálási folyamatok fejlesztését.

A sikeres együttműködésnek köszönhetően kerültek bele abba a körbe, akiket az Innovációs és Technológiai Minisztérium kiemelt figyelemmel kísér majd és mintaüzemként delegál.

Forrás: Robinwood




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

„Mindenre építészetként tekintek”

„Mindenre építészetként tekintek”

Interjú Job Floris-szal, a Monadnock társalapítójával

Tér és Tanulás – Fifty-fifty

Tér és Tanulás – Fifty-fifty

Interjú a CAN Architects alapítóival

 Kézműves termékek Ázsiából | Interjú az IKEA tervezőivel

Kézműves termékek Ázsiából | Interjú az IKEA tervezőivel

Hét szociális vállalkozás készítette kézzel az IKEA új limitált kollekcióját.

„Mindenre építészetként tekintek”

„Mindenre építészetként tekintek”

Interjú Job Floris-szal, a Monadnock társalapítójával

Tér és Tanulás – Fifty-fifty

Tér és Tanulás – Fifty-fifty

Interjú a CAN Architects alapítóival

 Kézműves termékek Ázsiából | Interjú az IKEA tervezőivel

Kézműves termékek Ázsiából | Interjú az IKEA tervezőivel

Hét szociális vállalkozás készítette kézzel az IKEA új limitált kollekcióját.

„Mindenre építészetként tekintek”

„Mindenre építészetként tekintek”

Interjú Job Floris-szal, a Monadnock társalapítójával

Tér és Tanulás – Fifty-fifty

Tér és Tanulás – Fifty-fifty

Interjú a CAN Architects alapítóival

 Kézműves termékek Ázsiából | Interjú az IKEA tervezőivel

Kézműves termékek Ázsiából | Interjú az IKEA tervezőivel

Hét szociális vállalkozás készítette kézzel az IKEA új limitált kollekcióját.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1