Gigantikus láncfűrész segít a tiszai gátépítésben

Speciális kötőanyag védi a Ferencszállásiakat az árvíztől.

A hazai árvízvédekezés szempontjából évekkel ezelőtt veszélyessé vált a Maros folyó ferencszállási kanyarulata, ahol a meder folyamatos változása miatt a hullámtér már nem látta el megfelelően a víz elvezetését. Az árvízi biztonság növelése és a kockázatok csökkentése érdekében többek között új árvízvédelmi töltést alakítottak ki, amelyben egy résfal és az abba beinjektált Baumit kötőanyag biztosítja a gát magas vízzárási képességét. A fejlesztés hosszú évekre biztosítja a lakosok és vagyontárgyaik, valamint az agrárterületek védelmét árvízvédelmi szempontból.

Az Alsó-Tisza vidéki árvízvédelmet javító fejlesztések érintik a Maros ferencszállási medrét is, ahol a folyó egy-egy kanyarulata már veszélyesen megközelítette a töltést – derült ki a Baumit közleményéből. A korábbi hullámtér már nem volt képes megfelelően ellátni a víz elvezetését, így a Ferencszálláson és annak közvetlen környezetében élők megóvása érdekében, a folyó bal partján, mintegy 619 méter hosszúságban új nyomvonalra került a töltés, valamint lezárult a mederszakasz kotrása és a jobb partszakaszon a szükséges partél rendezése is. A munkálatok végeztével jelentősen javul a térség árvízi biztonsága és csökkennek az ez irányú kockázatok.

A VTT Hullámtér rendezése az Alsó-Tiszán nevű projektben a Baumit mélyépítési termékei is kiemelt szerepet kaptak a Maros folyó ferencszállási szakaszánál épült új gát megerősítésében. A gát vízzáróságát egy speciális résfalazási technológiával oldotta meg a kivitelező, amelynek a lényege, hogy a Baumit MIB BINDER injektálási kötőanyagát a gáttest meglévő anyagával átkeverve, egy réselő gép segítségével a töltésbe juttatják. Ezáltal egy szilárd és magas vízzáróképességgel rendelkező gát jön létre, így a beruházás által jelentősen javul az érintett térség árvízi biztonsága.

„A Baumit a mélyépítés és azon belül is a speciális mélyépítés számos területén jelen van. A Maros folyót érintő árvízvédelmi projektben silókból, csővezetéken keresztül, egy kaparóláncos vezérgép segítségével jut be a kötőanyag a megépülő gáttestbe. Ez a kötőanyag egy kohósalak tartalmú, ásványi kötőanyagokból álló ellenőrzött késztermék. A kötőanyag a termett talajjal történő összekeverés és a megszilárdulás után biztosítja a gát vízzáróságát. Ez a technológia több évtizedre megvédi az itt élőket az árvíztől” – mondta el Reményi László, a Baumit mélyépítési értékesítési vezetője.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Bölcsöde, buszpályaudvar, műemlék és energetikai is felújítás is nyert

Bölcsöde, buszpályaudvar, műemlék és energetikai is felújítás is nyert

Kihirdették az Év Homlokzata 2021 pályázat nyerteseit.

Finisben az Év Homlokzata 2021 pályázat

Finisben az Év Homlokzata 2021 pályázat

A közönség által legjobbnak ítélt építészeti megoldásokat keresik.

Hőszivattyús lábasházat adtak át a Tisza-tavon

Hőszivattyús lábasházat adtak át a Tisza-tavon

A négy épületből álló együttes a Tisza környékére jellemző népi építészetet idézi.

Hirdetés