Hirdetés

Így alakulhat át a Bartók-Hamzsabégi csomópont

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő első látványtervei még sokat alakulnak majd.  

Miután a Déli Körvasút fejlesztésével nemcsak a Duna fölötti vasúti hidak kapacitása bővül, hanem értelemszerűen a vonal többi hídjáé is, néhány városi tér is jelentősen átalakul majd. A leendő népligeti vasútállomás koncepciótervét a múlt héten mutattuk be, a hétvégén pedig Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója posztolt a Bartók-Hamzsabégi csomópont átalakulásáról.

A fejlesztés eredményeképp a Bartók Béla út felett a meglévő két vágány négyre bővül. Mind a híd alatti közúti csomópont, mind a kissugarú ívben fekvő vágányok bonyolult geometriai helyzetet teremtenek. A Déli Körvasút jelenleg kivitelezési tender alatt álló, építési engedéllyel rendelkező tervei a négy vágányt két különálló, egymással párhuzamos, egyenes tengelyű hídszerkezeten vezetik át, amelyek támaszköze 93 méter. A jelenlegi híd támaszköze 67 méter – írta Vitézy.

A tervezett új híd, bár szélesebb sávot foglal el a Bartók-csomópontból, ugyanakkor lehetőséget biztosít egy élhetőbb városi tér kialakítására. A tér áttervezését a Déli Körvasút környezetének rendezésére indított kérdőív eredményeit figyelembe véve rövidesen kezdi a Budapest Fejlesztési Központ és a NIF.

A BFK vezetője hozzátette: a híd szerkezeti rendszerét tekintve ágyazat átvezetéses, alsópályás acél ívhíd, hasonlóan a meglévő, elbontandó hídszerkezethez, azonban a tervezett hidak „network” felfüggesztési rendszerrel épülnek, a két síkban elhelyezett függesztőrudakkal alakítható ki a sűrű, hálós felfüggesztés. A merevítőtartó tartó és az acélívtartó zárt acél szekrények, négyszög keresztmetszettel. A híd teljes magassága több mint 17 méter. A függőleges síkú ívtartókat felső keresztkötések merevítik egymáshoz. A hídon végig átlátszó zajvédő falak is épülnek.

A Déli Körvasút budai szakaszán a kivitelezési tender jelenleg is folyik, a munkák tervezetten a kiviteli tervek elkészítését követően 2023-ban kezdődhetnek. 

Látványtervek: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Tervező: Ring Mérnöki Iroda Kft., a Kontúr Csoport Kft. és a Veszprémterv Kft. konzorciuma

1 / 3 fotó



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

A vasút és a HÉV-ek szerepének újragondolásáról véleményt is mondhatunk.

A Déli Körvasút egyik legfontosabb átszállópontja lesz a népligeti vasúti megálló

A Déli Körvasút egyik legfontosabb átszállópontja lesz a népligeti vasúti megálló

A Közvágóhíd és a Nádorkert után megindul a Déli Körvasút harmadik új megállójának építészeti tervezése is.

Vitézy: Kisebb belvárosi forgalmat várnak a Galvani hídtól

Vitézy: Kisebb belvárosi forgalmat várnak a Galvani hídtól

A BFK vezérigazgatója az új Duna hídról tartott alapos társadalmi egyeztetésről ír.

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

A vasút és a HÉV-ek szerepének újragondolásáról véleményt is mondhatunk.

A Déli Körvasút egyik legfontosabb átszállópontja lesz a népligeti vasúti megálló

A Déli Körvasút egyik legfontosabb átszállópontja lesz a népligeti vasúti megálló

A Közvágóhíd és a Nádorkert után megindul a Déli Körvasút harmadik új megállójának építészeti tervezése is.

Vitézy: Kisebb belvárosi forgalmat várnak a Galvani hídtól

Vitézy: Kisebb belvárosi forgalmat várnak a Galvani hídtól

A BFK vezérigazgatója az új Duna hídról tartott alapos társadalmi egyeztetésről ír.

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

A vasút és a HÉV-ek szerepének újragondolásáról véleményt is mondhatunk.

A Déli Körvasút egyik legfontosabb átszállópontja lesz a népligeti vasúti megálló

A Déli Körvasút egyik legfontosabb átszállópontja lesz a népligeti vasúti megálló

A Közvágóhíd és a Nádorkert után megindul a Déli Körvasút harmadik új megállójának építészeti tervezése is.

Vitézy: Kisebb belvárosi forgalmat várnak a Galvani hídtól

Vitézy: Kisebb belvárosi forgalmat várnak a Galvani hídtól

A BFK vezérigazgatója az új Duna hídról tartott alapos társadalmi egyeztetésről ír.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1