Így alakulhat át a Bartók-Hamzsabégi csomópont

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő első látványtervei még sokat alakulnak majd.  

Miután a Déli Körvasút fejlesztésével nemcsak a Duna fölötti vasúti hidak kapacitása bővül, hanem értelemszerűen a vonal többi hídjáé is, néhány városi tér is jelentősen átalakul majd. A leendő népligeti vasútállomás koncepciótervét a múlt héten mutattuk be, a hétvégén pedig Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója posztolt a Bartók-Hamzsabégi csomópont átalakulásáról.

A fejlesztés eredményeképp a Bartók Béla út felett a meglévő két vágány négyre bővül. Mind a híd alatti közúti csomópont, mind a kissugarú ívben fekvő vágányok bonyolult geometriai helyzetet teremtenek. A Déli Körvasút jelenleg kivitelezési tender alatt álló, építési engedéllyel rendelkező tervei a négy vágányt két különálló, egymással párhuzamos, egyenes tengelyű hídszerkezeten vezetik át, amelyek támaszköze 93 méter. A jelenlegi híd támaszköze 67 méter – írta Vitézy.

A tervezett új híd, bár szélesebb sávot foglal el a Bartók-csomópontból, ugyanakkor lehetőséget biztosít egy élhetőbb városi tér kialakítására. A tér áttervezését a Déli Körvasút környezetének rendezésére indított kérdőív eredményeit figyelembe véve rövidesen kezdi a Budapest Fejlesztési Központ és a NIF.

A BFK vezetője hozzátette: a híd szerkezeti rendszerét tekintve ágyazat átvezetéses, alsópályás acél ívhíd, hasonlóan a meglévő, elbontandó hídszerkezethez, azonban a tervezett hidak „network” felfüggesztési rendszerrel épülnek, a két síkban elhelyezett függesztőrudakkal alakítható ki a sűrű, hálós felfüggesztés. A merevítőtartó tartó és az acélívtartó zárt acél szekrények, négyszög keresztmetszettel. A híd teljes magassága több mint 17 méter. A függőleges síkú ívtartókat felső keresztkötések merevítik egymáshoz. A hídon végig átlátszó zajvédő falak is épülnek.

A Déli Körvasút budai szakaszán a kivitelezési tender jelenleg is folyik, a munkák tervezetten a kiviteli tervek elkészítését követően 2023-ban kezdődhetnek. 

Látványtervek: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Tervező: Ring Mérnöki Iroda Kft., a Kontúr Csoport Kft. és a Veszprémterv Kft. konzorciuma




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

A vasút és a HÉV-ek szerepének újragondolásáról véleményt is mondhatunk.

A Déli Körvasút egyik legfontosabb átszállópontja lesz a népligeti vasúti megálló

A Déli Körvasút egyik legfontosabb átszállópontja lesz a népligeti vasúti megálló

A Közvágóhíd és a Nádorkert után megindul a Déli Körvasút harmadik új megállójának építészeti tervezése is.

Vitézy: Kisebb belvárosi forgalmat várnak a Galvani hídtól

Vitézy: Kisebb belvárosi forgalmat várnak a Galvani hídtól

A BFK vezérigazgatója az új Duna hídról tartott alapos társadalmi egyeztetésről ír.

Hirdetés