Kék túra Budapest alatt

Hat kilométeres túrával járható be a felújítás alatt álló M3-as metróvonal.

Az M3 metróvonal felújítás alatt álló területe jelenleg mintegy hat kilométeres túrával járható be az alagúton keresztül – írta a BKK honlapja. A Nagyvárad tér és a Lehel tér kihúzó körzetében a kerítésen túl láthatók a szerelvények körvonalai, a köztes szakaszon pedig az átalakuló hét állomás és a helyenként hiányzó bal vágány nyomai. A szerkesztők végigsétáltak a mélyvezetésű vonalszakaszon az alagúton keresztül, és minden állomáson felkapaszkodtak a meredek létrákon, hogy körbejárva az utasforgalmi- és üzemi területeket szemügyre vegyék a változásokat.

Röviden összefoglalva már semmi sem emlékeztet az eredeti állapotokra – áll a cikkben. Az állomások bontás alatt állnak, a mozgólépcsők hatalmas alkatrészei egyre kevesebb helyen találhatók meg, szinte mindenhol ideiglenes világítás biztosítja a fényforrást, átalakulnak a helyiségek, és néhol már új berendezések váltották fel a régi szerkezeteket. Az azbesztmentesítés lassanként befejeződik.

  • A Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomásokon már elkezdődött az akadálymentesítést szolgáló ferdefelvonók és az új mozgólépcsők fogadószerkezetének kialakítása, épül a vasbeton szerkezet.
  • A Kálvin téren a legszembetűnőbb az aluljáró szinten folyó szerkezetépítés a Deák Ferenc téren pedig felvonóakna és összekötő alagút vasbetonépítése és szigetelése.
  • A Ferenciek tere és az Arany János utca állomásokon talán legjelentősebb munkafolyamat a mintegy negyvenéves elektromos és gépészeti nyomvonal bontása, és a modern hálózat kiépítése. A körúti helyszínen már az új elektromos kapcsolószekények bekötését végzik.
  • A Nyugati pályaudvar hét mozgólépcsőjéből még kettő alkalmas gyalogos közlekedésre, de hamarosan itt is ideiglenes lépcsőszerkezet biztosít kapcsolatot a peron és a felszín között. Bár még tart az ideiglenes áramellátás kiépítése, már új transzformátor is helyet kapott az állomáson.
A Semmelweis Klinikák állomás – Fotó: BKK Munkálatok a Deák térnél

Az alagútban a bal vágány bontása zajlik, valamint az új kábeltartórendszer kiépítése, injektálás azaz szigetelés javítás, illetve folyamatos a 108 méter hosszúságú új sínszálak és a hozzá tartozó alkatrészek beszállítása.

A Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások jelenleg még nyitottak az utasforgalom számára, a háttérben már tartanak a rekonstrukciót előkészítő munkálatok.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Magáncégek mentik meg a római műemlékeket?

Magáncégek mentik meg a római műemlékeket?

A járvány rámutatott arra, hogy a turizmusra épülő támogatási rendszer nem fenntartható.

Rendeződni látszik a Lánchíd sorsa

Rendeződni látszik a Lánchíd sorsa

Hét fontos pontban is megállapodtak a felek Budapest fejlesztéséről a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa ülésén.

35 millió épületet korszerűsíthetnek az EU-ban

35 millió épületet korszerűsíthetnek az EU-ban

160 ezer zöld munkahely jöhet létre az építőiparban 2030-ig.

Hirdetés