Hat kilométeres túrával járható be a felújítás alatt álló M3-as metróvonal.
Az M3 metróvonal felújítás alatt álló területe jelenleg mintegy hat kilométeres túrával járható be az alagúton keresztül – írta a BKK honlapja. A Nagyvárad tér és a Lehel tér kihúzó körzetében a kerítésen túl láthatók a szerelvények körvonalai, a köztes szakaszon pedig az átalakuló hét állomás és a helyenként hiányzó bal vágány nyomai. A szerkesztők végigsétáltak a mélyvezetésű vonalszakaszon az alagúton keresztül, és minden állomáson felkapaszkodtak a meredek létrákon, hogy körbejárva az utasforgalmi- és üzemi területeket szemügyre vegyék a változásokat.
Röviden összefoglalva már semmi sem emlékeztet az eredeti állapotokra – áll a cikkben. Az állomások bontás alatt állnak, a mozgólépcsők hatalmas alkatrészei egyre kevesebb helyen találhatók meg, szinte mindenhol ideiglenes világítás biztosítja a fényforrást, átalakulnak a helyiségek, és néhol már új berendezések váltották fel a régi szerkezeteket. Az azbesztmentesítés lassanként befejeződik.
- A Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomásokon már elkezdődött az akadálymentesítést szolgáló ferdefelvonók és az új mozgólépcsők fogadószerkezetének kialakítása, épül a vasbeton szerkezet.
- A Kálvin téren a legszembetűnőbb az aluljáró szinten folyó szerkezetépítés a Deák Ferenc téren pedig felvonóakna és összekötő alagút vasbetonépítése és szigetelése.
- A Ferenciek tere és az Arany János utca állomásokon talán legjelentősebb munkafolyamat a mintegy negyvenéves elektromos és gépészeti nyomvonal bontása, és a modern hálózat kiépítése. A körúti helyszínen már az új elektromos kapcsolószekények bekötését végzik.
- A Nyugati pályaudvar hét mozgólépcsőjéből még kettő alkalmas gyalogos közlekedésre, de hamarosan itt is ideiglenes lépcsőszerkezet biztosít kapcsolatot a peron és a felszín között. Bár még tart az ideiglenes áramellátás kiépítése, már új transzformátor is helyet kapott az állomáson.
Az alagútban a bal vágány bontása zajlik, valamint az új kábeltartórendszer kiépítése, injektálás azaz szigetelés javítás, illetve folyamatos a 108 méter hosszúságú új sínszálak és a hozzá tartozó alkatrészek beszállítása.
A Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások jelenleg még nyitottak az utasforgalom számára, a háttérben már tartanak a rekonstrukciót előkészítő munkálatok.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.