Hirdetés

Napelemes busztárolókat adtak át Kelenföldön

A fejlesztésnek köszönhetően a BKV az elektromos buszok villamosenergia-szükségletének 40 százalékát önerőből fedezheti.

Két napelemes busztárolót adtak át a BKV kelenföldi buszgarázsában pénteken, a fejlesztésnek köszönhetően az elektromos buszok villamosenergia-szükségletének negyven százalékát a társaság önerőből fedezni tudja.

Fotó: Budapest Városháza / FacebookFotó: Budapest Városháza / Facebook

Karácsony Gergely főpolgármester az átadáson arról beszélt, a koronavírus-járvány „kicsit leállította a gazdaság pörgését”, és lehetőséget ad arra, hogy újragondoljuk a gazdaság jövőjét, azt, milyen típusú gazdaságot szeretnénk hosszútávon. Ha okosan ruházunk be a jövőbe, akkor át tudjuk állítani a cégek, a város, az ország és az Európai Unió működését a zöld gazdaság alapjaira.

Karácsony kijelentette: a főváros és a cégei képesek és alkalmasak olyan beruházások végrehajtására, amelyek az adófizetők számára is megtérülnek, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a zöld gazdasággal induljon el újra a növekedés.

A buszgarázsban történt fejlesztés tíz éven belül megtérül, hiszen csökkenti a BKV működési költségeit – emelte ki, hozzátéve, hogy ilyen beruházások nemcsak a klímavédelem szempontjából fontosak, hanem hatékonyabb működést fognak eredményezni.

A főpolgármester köszönetet mondott a BKV munkatársainak, hogy kiállták a koronavírus-járvány miatti próbát. Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes arra hívta fel a figyelmet, hogy a klímavédelemben a városoknak kiemelt szerepük van, és mint mondta „Budapest zöld városvezetése kiemelten figyel a klímavédelmi célokra”. 

Fotók: Budapest Városháza / FacebookFotók: Budapest Városháza / Facebook

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója elmondta, a kelenföldi buszgarázsból közlekednek a BKV elektromos buszai már negyedik éve. A BKV-nál jelenleg több mint száz, az infrastruktúrát érintő energiahatékonysági program fut. A telephelyen a napelemes rendszer 648 napelempanelból áll.

A most átadott, csaknem 162 millió forintból megvalósult napelemes rendszer összteljesítménye 200 kilowatt, és ez fedezi a buszgarázs éves villamosenergia igényének 9 százalékát. Az eseményen bemutatták a BKV „maszkos” buszait is – a járművek elejére szájmaszkot festettek –, amelyekkel a koronavírus-járvány miatti maszkhasználat fontosságára hívják fel az utasok figyelmét.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Már csak június végéig közlekednek az önvezető buszok a bécsi okosvárosban

Már csak június végéig közlekednek az önvezető buszok a bécsi okosvárosban

Két év után befejeződik a kísérleti projekt Aspern Seestadtban.

Voronoj-cellák és „mutáns egyedek” a Határ úton

Voronoj-cellák és „mutáns egyedek” a Határ úton

Szonettkoszorú a hármas metró déli állomásainak felújításáról, hatodik, befejező rész.

Miért nem zöld? A felújított népligeti metrómegálló

Miért nem zöld? A felújított népligeti metrómegálló

Szonettkoszorú a hármas metró déli állomásainak felújításáról, ötödik rész.

Már csak június végéig közlekednek az önvezető buszok a bécsi okosvárosban

Már csak június végéig közlekednek az önvezető buszok a bécsi okosvárosban

Két év után befejeződik a kísérleti projekt Aspern Seestadtban.

Voronoj-cellák és „mutáns egyedek” a Határ úton

Voronoj-cellák és „mutáns egyedek” a Határ úton

Szonettkoszorú a hármas metró déli állomásainak felújításáról, hatodik, befejező rész.

Miért nem zöld? A felújított népligeti metrómegálló

Miért nem zöld? A felújított népligeti metrómegálló

Szonettkoszorú a hármas metró déli állomásainak felújításáról, ötödik rész.

Már csak június végéig közlekednek az önvezető buszok a bécsi okosvárosban

Már csak június végéig közlekednek az önvezető buszok a bécsi okosvárosban

Két év után befejeződik a kísérleti projekt Aspern Seestadtban.

Voronoj-cellák és „mutáns egyedek” a Határ úton

Voronoj-cellák és „mutáns egyedek” a Határ úton

Szonettkoszorú a hármas metró déli állomásainak felújításáról, hatodik, befejező rész.

Miért nem zöld? A felújított népligeti metrómegálló

Miért nem zöld? A felújított népligeti metrómegálló

Szonettkoszorú a hármas metró déli állomásainak felújításáról, ötödik rész.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1