Hirdetés

Még javában tartanak ugyan az osztrák főváros legnagyobb klímavédelmi beruházásának, az U2/U5-ös metrónak a kivitelezési munkái, máris újabb mérföldkőhöz érkezett a projekt. Elkészültek a metróvonal bővítésének tervei. Az új szakasz építése 2028-ban kezdődhet és 2032-2035 között fejeződhet be
 

Az U2/U5-ös vonal a 90-es évek óta a legnagyobb metróépítési vállalkozás Bécs belvárosában, aminek keretében összesen 11 kilométernyi alagúttal és 12 új megállóval bővül az osztrák főváros metróhálózata. A beruházás első fázisában az U2-t meghosszabítják a Rathaus és a Matzleinsdorferplatz között, a Karlsplatz és a Rathaus közötti szakasza pedig átkerül az U5-höz. Ez az új, türkizkékkel jelölt vonal – az U5 – lesz Bécs első, teljesen automatizált metróvonala és a Frankhplatzig közlekedik majd. A terv az, hogy egy következő fázisban meghosszabbítják egészen Hernalsig és három állomást építenek hozzá. 

A még szintén javában készülő – illetve átalakuló – U2-es metró ezzel szemben máris újabb mérföldkőhöz érkezett: elkészültek a további bővítésének a tervei. A második építési fázis során két új megállót kap (Gußriegelstraße és Wienerberg), így Bécs egyik legsűrűbben lakott kerületének jelenthet újabb közvetlen összeköttetést a belvárossal. Az új, 2,2 kilométeres szakasz építése a tervek szerint 2028-ban kezdődik és 2032-35 között fejeződik be. Ha elkészül, az U2-es metró Seestadt Asperntől egészen a város déli részéig, Wienerbergig szállítja majd az utasokat.   
 


A teljes, 2,1 milliárd euró összköltségű U2/U5 projektet az osztrák állam, Bécs városa és a Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien közösen finanszírozza. A beruházás során a meglévő állomásokat is modernizálják és alkalmassá teszik az automatizált működésre.

A megállók környékének tervezésekor fontos szempont, hogy sok zöldterületet hozzanak létre, optimalizálják az átszállási és továbbutazási lehetőségeket valamint változatos mobilitási lehetőségek közül választhassanak az utasok a hazáig tartó néhány száz méter megtételéhez. 

Az új metróvonal vonzáskörzetében 370 ezer ember él, de további 300 millió utas szállítását teszi lehetővé. Megépítésével évente mintegy 75.000 tonnányi szén-dioxidtól lehet megkímélni Bécs levegőjét. Ennyi szén-dioxidot jelenleg 6 millió 30 éves fa tud felvenni, vagyis egy akkora erdőt kellene ültetni, mint Bécs Donaustadt kerülete. 
 

Forrás: sajtóanyag
 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Bécs és Budapest párhuzamos városképei a 20. századból

Bécs és Budapest párhuzamos városképei a 20. századból

A fenti címmel nyílik online kiállítás a Tértár Műhely szervezésében.

Úszó kerteket adtak át Bécsben

Úszó kerteket adtak át Bécsben

Műemlékvédelmi területen alakítanak ki a Duna-csatornán lebegő úszó „szigeteket” Bécsben.

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

A Wiener Linien ezen kívül egy kísérleti projekt keretében egyes megállókban többféle közösségi járműmegosztót is kihelyez.

Bécs és Budapest párhuzamos városképei a 20. századból

Bécs és Budapest párhuzamos városképei a 20. századból

A fenti címmel nyílik online kiállítás a Tértár Műhely szervezésében.

Úszó kerteket adtak át Bécsben

Úszó kerteket adtak át Bécsben

Műemlékvédelmi területen alakítanak ki a Duna-csatornán lebegő úszó „szigeteket” Bécsben.

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

A Wiener Linien ezen kívül egy kísérleti projekt keretében egyes megállókban többféle közösségi járműmegosztót is kihelyez.

Bécs és Budapest párhuzamos városképei a 20. századból

Bécs és Budapest párhuzamos városképei a 20. századból

A fenti címmel nyílik online kiállítás a Tértár Műhely szervezésében.

Úszó kerteket adtak át Bécsben

Úszó kerteket adtak át Bécsben

Műemlékvédelmi területen alakítanak ki a Duna-csatornán lebegő úszó „szigeteket” Bécsben.

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

Egy alkalmazás segítségével villamosról biciklire, onnan pedig akár közösségi autóba pattanhatunk Bécsben

A Wiener Linien ezen kívül egy kísérleti projekt keretében egyes megállókban többféle közösségi járműmegosztót is kihelyez.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1