Nem kérdés, hogy az irodáknak van jövőjük, de egyre inkább csak a makulátlanul tisztáknak és rendezetteknek.
Nem kérdés, hogy a pandémia lecsengésével visszatér az élet az irodákba, melyek szerepe hosszabb távon is meghatározó marad az életünkben. Ugyanakkor felmerülnek új igények és velük új problémák, de nem kell megijedni: aki jól reagál ezekre, még előnyre is szert tehet a riválisaival szemben, több szempontból is – ezt egyértelműen bizonyítják a FirstClean környezetbarát takarító szolgáltató irodai higiéniáról szerzett tapasztalatai is.
Számtalan felmérés készült az elmúlt hónapokban arról, hogy a munkavállalók visszatérnek-e az irodába, és ha igen, milyen rendszerben, milyen arányban. A végkövetkeztetés egyértelmű: teljes home office-ra csak nagyon kevesen állnak majd át, azaz a munkavállalók döntő többsége számára ha különböző mértékben is, de meghatározó terep marad az iroda, ahová több-kevesebb rendszerességgel visszatérnek.
Viszont már nem térhetnek vissza ugyanúgy, ahogy eddig. És most nemcsak a hibrid munkavégzésre gondolunk, sőt elsősorban nem arra: az irodai higiénia szerepe drasztikusan felértékelődik.
Az evidens, hogy bármely munkavállaló lendületesebben lép be az iroda ajtaján, ha tudja, hogy ott tiszta, steril környezet várja, ahonnan nem visz haza gyanús vírusokat a szeretteinek. A fertőtlenítő takarítás a FirstClean egyik népszerű szolgáltatása volt a vírus csúcsán, ám a tiszta iroda koránt sem merül ki ennyiben. Nézzük meg tételesen!
Higiénia mindenkinek!
A gondosan takarított iroda azt üzeni a dolgozók felé, hogy ott minden munkavállaló fontos, elvégre a közös térben létezés csak úgy működhet mostantól, ha mindenki vírusmentes környezetben szorgoskodhat. Ezen kívül minden irodában megfordulnak partnerek, külső szereplők is.
Ezzel pedig nagyon felértékelődik a gondos takarítás szerepe, elvégre egy „vírusbiztos” iroda a partnerek szemében is hozzáadott értéket jelent.
Értelmetlen volna egy hagyományos irodatéren át, a vírusveszéllyel dacolva elvergődni egy vezetői tárgyalóig, tehát a teljes irodaterületet fertőtleníteni kell. Ez pedig közös platformot jelent munkavállalónak, vezetőnek és külsős partnernek egyaránt, ami növeli az összetartozás érzését a cégben, kimondottan erős employer branding-eszköz, és a cég imázsát is javítja, a munkatársak és a partnerek szemében is.
Prémium szolgáltatási színvonal
Mindez önmagában is imponáló, de a takarító szegmensben is létezik hagyományos és prémium szolgáltatás. A FirstClean ez utóbbit látja el, a lehető legkisebb ökológiai lábnyom mellett. Ma már a zöld gondolat az élet minden területén jelen van, és ez alól az irodai élet sem kivétel. A cég környezetbarát fertőtlenítőszereket, tisztítószereket és egyéb, környezetbarát összetevőket tartalmazó, „öko” címkével ellátott termékeket használ. A bevizsgált, káros vegyszerektől mentes termékek többek között állatkísérlet mentesek, természetes alapanyagokból készülnek, ellenőrzött, fenntartható forrásból származnak, a csomagolásuk újrahasznosított és mentesek a mesterséges vegyi anyagoktól. Biológiailag lebomló csomagolású termékeket használnak, melyeket ők maguk újratöltenek, amint kifogynak, ezzel is többször újrahasznosítva a csomagolást.
Jelenleg nagyon kevés olyan irodatakarító cég van a piacon, amelyik ennyire erőteljesen fókuszál a fenntarthatóságra.
A FirstClean még a profitjának egy részét is környezetvédelemre és a fenntarthatóságot támogató kezdeményezésekre fordítja.
A takarítók munka közben csak a feladatuk elvégzéséhez szükséges helyeken kapcsolják fel a villanyt, az ivóvizet kulacsban magukkal viszik és tömegközlekedéssel érkeznek a helyszínekre. A takarítószerek szállításához - és az ellenőrzések elvégzéséhez pedig elektromos járműveket használnak.
A visszatérés a takarítói munka szempontjából
Az irodának tehát továbbra is lesz jövője, amennyiben a munkaadók olyan környezetet biztosítanak, ahová szívesen járnak be a munkatársak, mert az otthonainkat alapvetően nem erre a funkcióra alakították ki, különösen a nagyvárosokban. Lehet, hogy a koronavírus levonul, de a higiénia iránti erősebb igény tartósan velünk marad, ahogy az open office – amely már a járvány előtt is kezdett elavulni – helyére más elrendezések lépnek: tágasabb irodaterek lesznek munkatársanként, és külön irodákra, tárgyalókra, meeting roomokra is van igény.
És a takarítás? Miután a robottechnológia irodai környezetben nem használható – vagy csak erősen korlátozottan –, marad az emberi munkaerő, mint kulcsfontosságú tényező. Itt pedig ismét csak számít a szolgáltatás minősége: mint minden más technológia, ez is csak akkor lehet sikeres, ha az emberi felelősségvállalás magasabb szintre emelésével is együtt jár. A FirstClean válogatott, képzett, igényes és pontos takarító csapattal dolgozik, amelynek tagjait emberileg és anyagilag is megbecsüli, mert hosszútávra tervez velük.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.