Nem kérdés, hogy az irodáknak van jövőjük, de egyre inkább csak a makulátlanul tisztáknak és rendezetteknek. 

Nem kérdés, hogy a pandémia lecsengésével visszatér az élet az irodákba, melyek szerepe hosszabb távon is meghatározó marad az életünkben. Ugyanakkor felmerülnek új igények és velük új problémák, de nem kell megijedni: aki jól reagál ezekre, még előnyre is szert tehet a riválisaival szemben, több szempontból is – ezt egyértelműen bizonyítják a FirstClean környezetbarát takarító szolgáltató irodai higiéniáról szerzett tapasztalatai is.

Számtalan felmérés készült az elmúlt hónapokban arról, hogy a munkavállalók visszatérnek-e az irodába, és ha igen, milyen rendszerben, milyen arányban. A végkövetkeztetés egyértelmű: teljes home office-ra csak nagyon kevesen állnak majd át, azaz a munkavállalók döntő többsége számára ha különböző mértékben is, de meghatározó terep marad az iroda, ahová több-kevesebb rendszerességgel visszatérnek.

Viszont már nem térhetnek vissza ugyanúgy, ahogy eddig. És most nemcsak a hibrid munkavégzésre gondolunk, sőt elsősorban nem arra: az irodai higiénia szerepe drasztikusan felértékelődik. 

Az evidens, hogy bármely munkavállaló lendületesebben lép be az iroda ajtaján, ha tudja, hogy ott tiszta, steril környezet várja, ahonnan nem visz haza gyanús vírusokat a szeretteinek. A fertőtlenítő takarítás a FirstClean egyik népszerű szolgáltatása volt a vírus csúcsán, ám a tiszta iroda koránt sem merül ki ennyiben. Nézzük meg tételesen!

Higiénia mindenkinek!

A gondosan takarított iroda azt üzeni a dolgozók felé, hogy ott minden munkavállaló fontos, elvégre a közös térben létezés csak úgy működhet mostantól, ha mindenki vírusmentes környezetben szorgoskodhat. Ezen kívül minden irodában megfordulnak partnerek, külső szereplők is.

Ezzel pedig nagyon felértékelődik a gondos takarítás szerepe, elvégre egy „vírusbiztos” iroda a partnerek szemében is hozzáadott értéket jelent.

Értelmetlen volna egy hagyományos irodatéren át, a vírusveszéllyel dacolva elvergődni egy vezetői tárgyalóig, tehát a teljes irodaterületet fertőtleníteni kell. Ez pedig közös platformot jelent munkavállalónak, vezetőnek és külsős partnernek egyaránt, ami növeli az összetartozás érzését a cégben, kimondottan erős employer branding-eszköz, és a cég imázsát is javítja, a munkatársak és a partnerek szemében is.

Prémium szolgáltatási színvonal

Mindez önmagában is imponáló, de a takarító szegmensben is létezik hagyományos és prémium szolgáltatás. A FirstClean ez utóbbit látja el, a lehető legkisebb ökológiai lábnyom mellett. Ma már a zöld gondolat az élet minden területén jelen van, és ez alól az irodai élet sem kivétel. A cég környezetbarát fertőtlenítőszereket, tisztítószereket és egyéb, környezetbarát összetevőket tartalmazó, „öko” címkével ellátott termékeket használ. A bevizsgált, káros vegyszerektől mentes termékek többek között állatkísérlet mentesek, természetes alapanyagokból készülnek, ellenőrzött, fenntartható forrásból származnak, a csomagolásuk újrahasznosított és mentesek a mesterséges vegyi anyagoktól. Biológiailag lebomló csomagolású termékeket használnak, melyeket ők maguk újratöltenek, amint kifogynak, ezzel is többször újrahasznosítva a csomagolást.

Jelenleg nagyon kevés olyan irodatakarító cég van a piacon, amelyik ennyire erőteljesen fókuszál a fenntarthatóságra. 

A FirstClean még a profitjának egy részét is környezetvédelemre és a fenntarthatóságot támogató kezdeményezésekre fordítja.

A takarítók munka közben csak a feladatuk elvégzéséhez szükséges helyeken kapcsolják fel a villanyt, az ivóvizet kulacsban magukkal viszik és tömegközlekedéssel érkeznek a helyszínekre. A takarítószerek szállításához - és az ellenőrzések elvégzéséhez pedig elektromos járműveket használnak.

A visszatérés a takarítói munka szempontjából

Az irodának tehát továbbra is lesz jövője, amennyiben a munkaadók olyan környezetet biztosítanak, ahová szívesen járnak be a munkatársak, mert az otthonainkat alapvetően nem erre a funkcióra alakították ki, különösen a nagyvárosokban. Lehet, hogy a koronavírus levonul, de a higiénia iránti erősebb igény tartósan velünk marad, ahogy az open office – amely már a járvány előtt is kezdett elavulni – helyére más elrendezések lépnek: tágasabb irodaterek lesznek munkatársanként, és külön irodákra, tárgyalókra, meeting roomokra is van igény.

És a takarítás? Miután a robottechnológia irodai környezetben nem használható – vagy csak erősen korlátozottan –, marad az emberi munkaerő, mint kulcsfontosságú tényező. Itt pedig ismét csak számít a szolgáltatás minősége: mint minden más technológia, ez is csak akkor lehet sikeres, ha az emberi felelősségvállalás magasabb szintre emelésével is együtt jár. A FirstClean válogatott, képzett, igényes és pontos takarító csapattal dolgozik, amelynek tagjait emberileg és anyagilag is megbecsüli, mert hosszútávra tervez velük.

FirstClean.hu




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Miben különbözik a FirstClean a takarítócégek 99 százalékától?

Miben különbözik a FirstClean a takarítócégek 99 százalékától?

A környezetbarát irodatakarításhoz az emberi munkát is magasabb szintre kell emelni.

Szuperblokkot alakítanak ki Bécsben 

Szuperblokkot alakítanak ki Bécsben 

Csillapítják az autóforgalmat és a gyalogosokra, biciklisekre optimalizálják a közlekedést.

Időkapus rakodási rendszert vezet be a Cemix

Időkapus rakodási rendszert vezet be a Cemix

A logisztikai megoldást három üzemükben is bevezetik még az év végéig.

Hirdetés