A metróépítéseket körülvevő kerítések kizöldítésével kísérletezik a Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien. Az első zöld építési kerítés a napokban készült el a Pilgramgassénál. Az ötven négyzetméteres zöldfal nemcsak szemet gyönyörködtető látvány, de felfogja a port és megköti a szén-dioxidot is.
Szürke acélkerítés helyett zöld mohakerítés veszi mostantól körül az aktuális metróépítkezést a bécsi Pilgramgassénál. A 30 méter hosszú zöldfal a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien klímavédelmi projektjeinek a része, 2022 nyarától több hasonló zöldfal is követheti a mostanit az építkezéseknél.
A kísérleti zöldfalhoz a 750 kilogramm moha Stájerországból érkezett, ahol külön erre a célra termesztették. A növényeket mindjárt azokon a lemezeken nevelték elő, amelyeket aztán csak ráerősítettek a kerítésen található faalaphoz.
Azért a mohára esett a választás, mert ezek a növények igénytelenek, és jól bírják az időjárás és a városi klíma megpróbáltatásait: a hőséget, a hideget, a szelet és a hosszabb szárazságot is. A fal előtt dézsás növények sorakoznak díszfüvekkel, örökzöld futónövényekkel – mint a borostyán és a vadszőlő – valamint tarka őszi virágokkal és évelő dísznapraforgóval.
A mohafal előnye, hogy nemcsak szép, de hasznos is: nyáron hűti a környezetét, felfogja a port és megköti a szén-dioxidot. Kevésbé ismert, de a mohák és zuzmók világszerte 14 milliárd tonna szén-dioxidot kötnek meg, és ezzel a legjelentősebb szén-dioxid-felvevők közé tartoznak. A kísérleti zöldfal létrehozásában a Bécsi Temetkezési Vállalat kertészeti szakemberei segítettek a Wiener Liniennek. Ha beválik, 2022 nyarán további zöldfalakat telepítenek az U2xU5-ös metró építési területeit körülvevő kerítésekre.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.