Kerékpárral és gyalogosan is bejárható zöldfolyosó jön létre a Budaörsi úttól egészen a Dunáig.

A Déli körvasút fejlesztésével az érintett újbudai zöldterületek is megújulnak, kerékpárral és gyalogosan is bejárható zöldfolyosó jön létre a Budaörsi úttól egészen a Dunáig – közölte a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A vasúti híd rekonstrukciója már zajlikA vasúti híd rekonstrukciója már zajlikFotó: delikorvasut.hu

A zöldfelületek megújítása is tervezési feladat a most megjelent, a vasútfejlesztéshez kapcsolódó tájépítészeti tenderben. A pontos tartalmat úgy kell kialakítania a tervezőnek, hogy figyelembe veszi a két szervezet delikorvasut.hu honlapon indított részvételi tervezésének eredményeit is.

A Déli körvasút fejlesztésének legfontosabb célja, hogy a jelenleginél háromszor sűrűbben, tízpercenként érkezzenek a szerelvények a budai agglomeráció három régiójából a tatabányai, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalról, és Pesten is három irányba folytathassák útjukat: az Élessarok érintésével Pécel, valamint Gyömrő, és Kőbánya-Kispest érintésével Ferihegy-Monor felé.

Ezt a szakaszt használhatják majd a Kelet-Magyarországról Budapesten át a Balaton felé járó vonatok, az új megállókban számos városi csatlakozást biztosítva a tóhoz.

A Déli összekötő vasúti híd rekonstrukciójával már a kivitelezés is megkezdődött. A vasútfejlesztés a teljes budai szakaszra jogerős építési engedélyekkel rendelkezik. A beruházó azt szeretné elérni, hogy a terület kerékpáros-gyalogos zöldfolyosóvá váljon, végig rendezett, fásított, parkosított környezetben haladva a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig. A fejlesztésnek köszönhetően egy új, a Hamzsabégi úttól a Rákóczi hídig tartó összefüggő kerékpáros főtengely is létrejöhet, amely a budai felső rakparton futó kerékpárúthoz csatlakozik.

Az új útvonal nemcsak az egyéni gyalogos vagy kerékpáros közlekedésre lesz alkalmas, hanem közösségi közlekedési kapcsolatokat is kínál majd egyebek között a Nádorkert megállóhoz meghosszabbított budai fonódó villamos, valamint a már meglévő újbudai busz és villamos járatok révén.

A delikorvasut.hu oldalon az érintett területet szakaszonként, csomópontonként lehet megismerni, a kérdőívet kitöltők minden egyes területnél részletesen elmondhatják, az adott helyen szóba jöhető fejlesztések, funkciók közül melyiket mennyire támogatják.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Családra tervezve - Passzív ház Madárhegyen

Családra tervezve - Passzív ház Madárhegyen

Speciális helyzet: építészek terveztek egy építész végzettségű passzívház-szakértővel. Hivalkodásmentesen, minőségi anyagokkal.

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

A vasút és a HÉV-ek szerepének újragondolásáról véleményt is mondhatunk.

Kiderült, az Új Duna híd melyik útvonal-változata lehet a nyerő

Kiderült, az Új Duna híd melyik útvonal-változata lehet a nyerő

Lezárult a pesti nyomvonalra vonatkozó társadalmi egyeztetés és hatásvizsgálat.

Családra tervezve - Passzív ház Madárhegyen

Családra tervezve - Passzív ház Madárhegyen

Speciális helyzet: építészek terveztek egy építész végzettségű passzívház-szakértővel. Hivalkodásmentesen, minőségi anyagokkal.

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

A vasút és a HÉV-ek szerepének újragondolásáról véleményt is mondhatunk.

Kiderült, az Új Duna híd melyik útvonal-változata lehet a nyerő

Kiderült, az Új Duna híd melyik útvonal-változata lehet a nyerő

Lezárult a pesti nyomvonalra vonatkozó társadalmi egyeztetés és hatásvizsgálat.

Családra tervezve - Passzív ház Madárhegyen

Családra tervezve - Passzív ház Madárhegyen

Speciális helyzet: építészek terveztek egy építész végzettségű passzívház-szakértővel. Hivalkodásmentesen, minőségi anyagokkal.

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

Új alapokra helyeznék Budapest agglomerációs közlekedését

A vasút és a HÉV-ek szerepének újragondolásáról véleményt is mondhatunk.

Kiderült, az Új Duna híd melyik útvonal-változata lehet a nyerő

Kiderült, az Új Duna híd melyik útvonal-változata lehet a nyerő

Lezárult a pesti nyomvonalra vonatkozó társadalmi egyeztetés és hatásvizsgálat.

Hirdetés
2025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1