Kifinomult grafikai, tipográfiai részletek ragadják meg a szemlélődő vendég tekintetét Kiss Miklós tervei alapján készült étteremben.
Míg a hetedik a designboltoké, Bécs első kerülete, különösen a város egyik legkorábban megnyitott városi parkja, a Stadtpark környéke fejlődése révén lényegében a császárváros virulens gasztronegyede. A park nyugati sarkához kifutó Johannesgassén, a 16. számú saroképület földszinti, galériázott üzlethelyiségében tavaly tavasz óta egy kellemes étterem üzemel, ügyvezetője (Rudasics István),mindketten magyarok. Kulináris utazásra hív ez a hely, miként áll ez az egyik ablakfeliraton („Kulinarische reise”), s neve, 4ECK = 4 sarok (túl azon a szójátékon, hogy ez egy sarokház), de átvitt értelemben 4 égtáj is arra utal: aki ide betér, megkóstolhatja a nagyvilágot.
Split calamari, Parma saláta, Vancouver, mint lazacétel, egy Stockholm fantázianevű tésztaféleség vagy a Budapestre keresztelt, libamájpástétommal és fügelekvárral megbolondított bundás kenyér, mind-mind a gasztronómia nyelvén beszéli el ezt a kalandot. És a 4ECK attól is válik igazán urbánus, „up-to-date” hellyé, hogy itt már elektronikus (tehát több nyelvű) étlapot használnak!
Az étterem designja is ennek a kalandnak adott alapot. Az utazásra, mozgásra is asszociálhatunk az étterembelső falain lépten-nyomon látható 3D-s taxi-képek láttán. De a színes, városnevekkel (Tel Aviv, Berlin, Lyon stb.) ellátott, a képszélekre rögzített modell taxikkal dekorált képek valami egyetemesre, esetünkben a világ szinte minden nagyvárosában működő személyszállításra, a taxizásra is utalnak.
A látványos belsőépítészeti megoldások, méregdrága berendezési tárgyak és kiegészítők helyett a kifinomult grafikai, tipográfiai részletek ragadják meg a szemlélődő vendég tekintetét. Továbbá annak, aki még a 4ECK előtt is járt itt (tulajdonképpen a régi 4ECK-ben), talán kicsit de déjà vu-je lehet, nem véletlenül: Kiss Miklós enteriőrkoncepciójának egyik lényegi szempontja volt, hogy a meglévő bútorok, berendezési tárgyak felhasználásával hozzon létre abszolút új téri szituációkat. Bizonyára ezek a tervezői finomságok is hozzájárultak ahhoz, hogy a neves nemzetközi asztalfoglaló platform, a Quandoo 2014 díjazottja, illetve a szintén nemzetközi GastroBizz 2015 tavaszi kongresszusán a Kreatív fejlesztés kategória fődíjasa is lett.
Enteriőrterv és arculat: Kiss Miklós
Fotó: Jaksa Bálint
Szöveg: Molnár Szilvia
A cikk nyomtatásban megjelent az OCTOGON magazin 2015/04-es lapszámában.
Ez a cikk nyomtatásban is megjelent az Octogon magazin 120 - 2015/04. lapszámában
A lapszám tartalmából:
Séta Milanóban, Leiviskä-interjú, villák és családi házak
Megnézem Előfizetek
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.