Gondolták volna, hogy egy étteremben a megkérdezett 10 vendég közül 9 mondja azt, hogy a kulináris élvezetek után a mosdók tisztasága hozzájárul az elégedettséghez? (x)
Gondolták volna, hogy egy étteremben a megkérdezett 10 vendég közül 9 mondja azt, hogy a kulináris élvezetek után a mosdók tisztasága hozzájárul az elégedettséghez? Ekként érthető, hogy különösen a prémium szintű létesítmények esetében a mosdók belsőépítészetének részletmegoldásai, így az adagolók minősége nagyon fontos. Az SCA a világ egyik vezető higiéniai és papírgyártó vállalata, mely fenntartható személyi higiéniai termékeket és számos papíralapú terméket fejleszt és állít elő, 100 országban forgalmazza erős márkáit, melyek között olyan nemzetközileg ismert nevek szerepelnek, mint a TENA és a Tork, illetve olyan regionális brandek, mint a Libero, a Libresse vagy a Vinda. A Tork® termékpalettájába tartoznak adagolók, papírtörlők, toalettpapírok, szappanok, szalvéták, ipari és konyhai törlőkendők, a cég higiéniával, funkcionális designnal és fenntarthatósággal kapcsolatos szakértelmének köszönhetően vált piacvezető márkává.
A most bevezetett Tork Image Design™ nevű, prémium mosdókba szánt, több elemből álló rozsdamentes acél termékcsaládjuk egyes egységei teljesítik a kortárs designtól elvárt funkcionális maximumot: könnyen karbantarthatók és utántölthetők (egyebek mellett szenzoros, érintésmentes adagolásúak, valamint laponkénti adagolást biztosítanak, felületük rozsdamentes, ez biztosítja az ujjlenyomat-mentességet). Designjuk – ez szintén a ma formatervezésének alfája –, elegáns, kortalan, univerzális jellegű. De a rész-egész viszonyáról lássuk egy szakértő, Lovas Cecília enteriőrtervező véleményét: „A jól működő egészhez a burkolatok, fények, szaniterek és szerelvények összessége mellett a kiegészítők is nagyban hozzájárulnak, melyre a hazai kivitelezési gyakorlat kevesebb figyelmet fordít. Az aktuális nemzetközi trendeknek megfelelően a műanyagot reményeim szerint e téren is leváltja a szofisztikáltabb, finomabb megjelenésű rozsdamentes acél, mely karizmatikus, ugyanakkor letisztult anyagával számos mosdótér sajátja lehet. Jól illik akár az öntött márványból készült pultok és a műgyanta padlók együtteséhez, a fából és kerámialapok mentén kialakított helyekhez, hogy a minimalista terekről, vagy épp a csillogó felületek mentén építkező kozmopolita enteriőrökről ne is szóljunk. Stílus és minőség, esztétika és funkció, a legapróbb részletekig átgondolt kialakítás – tán ezek a fürdőtervezés legfontosabb hívószavai, a »mosdó mint nem mellékes helyiség« gondolatiság mögött.”
A Tork® a prémium mosdókba szánt higiéniai termékek fejlesztése során a svéd Tengbom Architects építész irodával dolgozott együtt, a tervezők 10 inspiratív pontban fogalmazták meg elképzeléseiket az energizing contrasts nevű kortárs prémium-mosdójuk megalkotásakor:
A mosdó többé nem eldugott, elhagyatott helyiség
Vegye figyelembe a tisztaságot kiemelő jellemzőket!
A mosdóhelyiség gyorsan és könnyen átlátható
A szünet a mindennapok során – avagy a legrövidebb látogatás is jelentsen feltöltődést
Fontos a szokatlan elemek alkalmazása
Legyen különleges és egyedi, hiszen a mosdó a márkaépítés eszköze is
Vegye figyelembe a meglévő szükségleteken túlmutató igényeket
Használjon autentikus, eredeti anyagokat
Figyeljen oda az olyan apró részletekre
Ötvöződjön a forma és funkció
A tervezők tapasztalatai alapján ugyanis az energetizáló ellentéteken alapuló anyaghasználat vizuális energiát generál, avagy fokozza a felhasználói élményt. „Ha a stílusbeli különbségeket most háttérbe tesszük egy pillanatra – idézve ismét Lovas Cecíliát –, kiviláglik, hogy mindennek alapja a koncepciózus tervezés – ami a rendelkezésre álló tér adta lehetőségekhez szabja a funkcionális elvárásokat, és megfelelő méretezéssel kialakított, logikusan, könnyen használható egységekben, pozíciókban gondolkodik, hogy a felhasználói élmény minél teljesebb legyen azáltal, hogy minden magától értetődően működik. A stílusbeli elemek, a hangulatjegyek már csak az öltözet, persze a közönség megítélése nagyban múlik ezen az öltözeten.” (x)
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.