Kocsmát építeni egy luxusszállodában nem mindennapi lehetőség, amit dicséretes visszafogottsággal oldottak meg a Marionett esetében.
Kocsmát építeni egy luxusszállodában nem mindennapi lehetőség, amit dicséretes visszafogottsággal oldottak meg a Marionett esetében. Egy nagy ötletet vittek végig és el tudtak engedni minden mást. A minimál eszközökkel kialakított arculatért némi rosszindulattal okolhatnánk a szűkös kereteket, de koncentráljunk inkább arra az álomszerű lehetőségre, hogy a Mariott Hotel által kiírt CANVAS pályázat nyerteseként egy Duna-korzóra nyíló üzlethelyiséget lehetett belakni. Igaz, a pénz nem volt sok és nehezített a szálloda által megszabott nagyon rövid határidő is, nem lehetett hát bonyolítani a dolgokat. De ez végül is nem lett baj, sőt.
A #Marionett név amellett, hogy szellemesen rímel a hotelére, meghatározta az arculatot is. Nem kellett idomulni a szálloda stílusához, így a klasszikus eleganciát nyomokban sem tartalmazó, afféle „rough luxe” enteriőr született. A bábszínházas koncepció főszereplői az igazán szórakoztató, sörcsapokra szerelt, azokkal mozduló, a vendégekkel kommunikáló, de sajnos nem elég szép marionett figurák. Erre az ötletre épül a kötélen függő hatást keltő asztalok sora, a vintage színházi reflektorok, valamint középen a világos fával kiemelt pult, a tulajdonképpeni színpad is. A név a tulajdonosok törekvése szerint az átvitt, „függőség” értelemben is megjelenik, ez magyarázza az ABBA I’m a marionette című számának falra festett sorait.
A forgóajtóba épített pult a Mariott alapítójának történetére reflektál, aki egy kis üdítős bódéval vált üzletemberré, de forgószínpadként értelmezve a színházi sztoriból sem lóg ki. A „backstage” koncepcióhoz pedig váratlan, plusz réteget ad, hogy az ember a mellékhelyiséget keresve egy fekete ajtón át hirtelen a csillogó-villogó szállodai folyosón találja magát, majd dolga végeztével visszatér a „zsinórpadlásra”. Mindennek van mélyebb értelme: a középső rész furcsa formájú asztalai éppúgy a bábok irányító pálcáira utalnak, mint a névbe foglalt hashtag (#), de szerencsére összességében nem válik erőltetetté az ötletes koncepció.
Kevés pénzből, minimál eszközökkel hoztak létre erős arculatot. Az előbbi is látszik, de az utóbbi is megvan.
Szöveg: Réz Lola
Belsőépítész: Balázs Gábor, alkotocsoport.hu
Fotó: Filep Krisztina
A cikk nyomtatásban megjelent az OCTOGON magazin 2015/7-es lapszámában.
Ez a cikk nyomtatásban is megjelent az Octogon magazin 123 - 2015/7. lapszámában
A lapszám tartalmából:
Sarepta-ház, Balaton, Zala Springs Golf Resort, Harri Koskinen, Skyscanner iroda, Marionett
Megnézem Előfizetek
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.