A Nokia bababarát irodát alakított ki, és helyet biztosít egy óvodának, ezzel is támogatva dolgozói munka-magánélet egyensúlyát.

Míg Nyugat-Európában már általánosan elterjedtek a bababarát munkahely, Magyarországon egyelőre nem bevett gyakorlat a gyermekbarát iroda kialakítása, vagy az óvodák működtetése. Igény pedig határozottan lenne rá: a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint egyre több 3 éven aluli gyermeket nevelő anya vállal munkát. A hivatal információi szerint a 3 éven aluli gyermeket nevelők körében nőtt a foglalkoztatás: 14%- kal, több mint 34 ezerre bővült a dolgozó anyák száma. Ennek ellenére a szü szabadságon, gyesen vagy gyeden lévők munkába való visszatérési aránya még mindig rendkívül alacsony Magyarországon.



Gyermekfelügyelet kompromisszumok nélkül

A Nokia a pozitív hazai példát erősíti, hiszen ma adta át az épületében működő óvodát és egy teljeskörűen felszerelt, az anyukák és kisgyermekeik igényeit maximálisan szem előtt tartó bababarát irodát. A Corvin-negyedben található Nokia székház óvodájá megnyitása azt a célt szolgálja, hogy a dolgozók gyermekeit a szülők közvetlen közelében tudhassa a lehető legszínvonalasabb nevelést biztosítva. A 60 férőhelyes óvodában nagy hangsúlyt helyeznek a nyelvi képzésre is, így a pedagógusok munkáját angol anyanyelvű asszisztensek is segítik, a külföldi munkavállalók gyermekeit pedig angol nyelvű csoport is várja.

Az óvoda költségét a vállalat munkatársai juttatási keretükből fedezhetik. A bababarát irodát elsősorban azok számára alakították ki, akik gyermekvállalás után újra munkába álltak, de otthonuk kialakítása miatt nincs módjuk távmunkára, illetve olyan kollégáknak, akiknek egy adott időpontban mindenképpen bent kell lenniük irodaépületben, de a gyerekek felügyeletét személyesen szeretnék megoldani. Emellett az
iroda amely a csecsemőkorú gyermekektől kezdve egészen az általános iskolás korú fiatalokig minden korosztálynak biztosít játékokat természetesen a szülési szabadságon lévők számára is nyitva áll.

"Apaként szívügyem, hogy a családos munkatársaink számára biztonságot és perspektívát nyújtsunk. Tudjuk, hogy a munka világába való visszatérés olykor nem egyszerű feladat, így szeretnénk megkönnyíteni ezt a kihívásokkal teli időszak Kollégáink családjában csak az elmúlt két évben 215 újszülött látta meg a napvilágot, így egyre fontosabb számunkra, hogy biztosítsuk növekvő számú kisgy munkavállalónkat arról, visszavárjuk őket munkahelyükre" fogalmazott Zagyva Béla, a Nokia ügyvezető igazgatója.



A családbarát megoldások a vállalat kultúrájának szerves részét jelentik

A megnyitó alkalmából a vállalat belső konferenciát is szervezett munkavállalóinak, amelynek a tapasztalatok megosztása mellett az is a célja, hogy munkatársa megvitassa, hogyan válhat a Nokia még inkább családbaráttá, hiszen az óvoda és a bababarát iroda mellett a cég már most is számos megoldással igyekszik megkönnyíteni családos dolgozóinak hétköznapjait. Az újdonsült anyukák és apukák gyermekszületési támogatásban részesülnek, sőt a cég távollétük alatt is a vállalat szerves részeként kezeli őket. Meghívást kapnak különböző eseményekre, Családi Napra, szűrővizsgálatokra, illetve külön nekik szóló hírlevélből informálódhatnak a vállalat életének legfontos eseményeiről. A cég kultúrájának már hosszú ideje része az atipikus foglalkoztatás is: a rugalmas és részmunkaidő mellett a munkavállalóknak lehetősége van heti 1-2 nap távmunkára is.
László Linda, a vállalat HR-vezetője elmondta: a Nokia üzleti filozófiája, hogy olyan technológiát fejlesszen, amely segítségével az embereknek több idejük jut magukra.

Ezt az üzleti filozófiát alkalmazzuk a vállalat belső kultúrájának kialakításánál is. Oly feltételeket biztosítunk munkatársainknak, hogy minden élethelyzetben jól érezzék magukat. Törekvéseinket kollégáink egyértelműen pozitívan fogadják: büszkék vagyunk arra, hogy a glassdoor.com oldalon a munka-magánélet egyensúlyt a maximális 5-ből 4,5-re értékelik munkatársaink, amely nemzetközi szinten is kiemelkedő eredmény”.

A Nokia gyermekbarát megoldásai nemcsak saját munkavállalói szerint számítanaklegjobb gyakorlatnak: a vállalat egyike azon munkáltatóknak, akik ebben az évben az Emberi Erőforrások Minisztériumának Családbarát Munkahely díjában részesültek.

forrás: sajtóközlemény

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Az Albemarle új irodatereiben a munkahelyen tartózkodás komfortosságát helyezték előtérbe

Az Albemarle új irodatereiben a munkahelyen tartózkodás komfortosságát helyezték előtérbe

A nemrég elkészült irodaterek egyfajta szociális katalizátorként is szolgálnak, segítik a dolgozók számára a könnyebb kapcsolódást a gördülékeny, közös munkában. Erről szóló írásunk a 195-ös, 2024/7-es lapszámunkból közöljük.

Nem csak régiós központ, de bemutatóterem és oktatási centrum is a Trumpf új irodaháza

Nem csak régiós központ, de bemutatóterem és oktatási centrum is a Trumpf új irodaháza

A német vállalkozás új gödöllői központjában helyi képzőművészek munkái díszítik az épület falait. Erről szóló írásunkat a 193-as, 2024/5-ös lapszámból közöljük.

A munkahelyek kialakítása is hat a mentális egészségre (X)

A munkahelyek kialakítása is hat a mentális egészségre (X)

A munkahelyi környezet mentális egészségre gyakorolt hatása rendkívül fontos tényező. A Skanska átfogó jelentést készített a kelet-közép-európai régióban a munkahelyi neurodiverzitásról, rámutatva arra, hogy az irodák kialakításának milyen lényeges szerepe van a mentális egészség és a jóllét szempontjából.

Hirdetés