A fenntarthatóság rendkívül sürgető kérdés a jövő belsőépítészei számára.
A fenntarthatóság rendkívül sürgető kérdés a jövő belsőépítészei számára. Ugyanakkor eddig univerzális skálarendszer hiányában nehéz volt olyan döntéseket egyszerűen meghozni. A Kinnarps Better Effect Indexe viszont minden bizonnyal nagy népszerűségnek örvend majd a tervezők körében, hiszen ez az első olyan eszköz a piacon, amely teljesen átlátható és átfogó képet nyújt a termékek fenntarthatóságáról.
Mit is jelent valójában a fenntartható design? Hogyan készíthetünk holisztikus értékelést egy termék teljes környezeti hatásáról?
Az idei Stockholmi Bútor-és Világítástechnikai Kiállítás alatt a Kinnarps sajtótájékoztatón új válaszokkal és meglátásokkal szolgál majd erre a kérdésre.
A Skandináv design legrangosabb eseményén ugyanis a fenntartható formatervezésről, illetve „Open Minds” elnevezésű koncepcióról lesznek előadások és szemináriumok olyan szakemberek tolmácsolásában, mint Gert Wingårdh díjnyertes építész, Louise König, aki 2017-ben az év fenntarthatósági vezetője lett, Johanna Ljunggren, a Kinnarps fenntarthatósági vezetője, és Robert Petersson, a Kinnarps vezérigazgatója.
A beszélgetés kiindulópontja a Better Effect Index lesz, amely egy pontrendszer segítségével értékeli a termékek fenntarthatóságát. Az értékelő rendszer összesen 6 fenntarthatóság szempontjából fontos szempontból értékeli a termékeket: alapanyagok és erőforrások, tiszta anyagok, újrafelhasználás, éghajlat, társadalmi felelősségvállalás és ergonómia. Ez meglehetősen konkrét képet alkot a termék fenntarthatósági előnyeiről és arról, mik a fejleszthető pontjai.
Jó példa erre a Kinnarps Capella munkaszéke, amelynek pontátlaga 2,40 – ez meglehetősen magas érték. Az index teljes mértékben átlátható, így mind a vevők, mind a versenytársak láthatják, hogyan értékeli a Kinnarps a termékeit. Ezzel minden korábbinál egyszerűbbé vált fenntartható terméket választani és más termékekkel összehasonlítani, így nem kizárt, hogy a Better Effect Index új iparági szabványt teremt majd a fenntarthatóság terén.
„A vevőnek joga van ahhoz, hogy tudja, mennyire fenntartható egy termék és hogy össze tudja azt hasonlítani más márkák termékeivel. Mi ezt együttműködési kérdésnek tekintjük. Ha mindenki nyilvánosságra hozza az adatait, elkezdhetjük összehasonlítani egymással a termékeinket. Így az iparág egészében felgyorsulhat az átalakulás," mondja Johanna Ljunggren, a Kinnarps fenntarthatósági vezetője.
forrás: sajtóközlemény
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.