AccorHotels: a fenntarthatóság iránti elkötelezettség garantálja az üzleti teljesítményt. (x)
Az AccorHotels nyerte el az első díjat a Trophée de la RSE-n (CSR trófea) a Grand Prix de l’AG-n 2015-ben. Ennek az alkalmából a Csoport megosztja a Planet 21 Research platformján két kutatás megállapításait, melyek a Társadalmi Felelősségvállalási (CSR) kezdeményezéseinek az előnyeit mérték fel az üzleti teljesítmény vonatkozásában: az egyiket az Accenture készítette, a másikat az Ernst and Young hitelesítette.
„Az AccorHotels döntése, miszerint fenntarthatósági programokba invesztál pozitív hatással van az ökológiai lábnyomára és egyben hozzájárul a vállalat üzleti teljesítményének a javulásához is” – nyilatkozta Cédric Vatier, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója.
Főbb megállapítások:
• Megnövekedett vendég-elégedettség
A kutatás, melyet az Accenture végzett 2015-ben, kimutatta, hogy erős kapcsolat van a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos kezdeményezések és a vendég-elégedettség között. Az ISO 14001 minősítés megszerzése, mely a környezetgazdálkodás nemzetközileg elismert tanusítványa, a „Charter 21” – az AccorHotels belső fenntarthatósági rendszere - céljainak túlteljesítése mellett magasabb vendég-elégedettséghez vezet.
Táblázat megállapításai: az ISO 14001 minősítés sokkal erősebb pozitív korrelációban van az elégedettséggel, mint a szálloda felújításának az időpontja. A szálloda Charter 21 szintje erősebb kapcsolatban van az elégedettséggel, mint az átlagos szobaár.
• Javuló üzleti teljesítmény
Amellett hogy hatással vannak a vendég-elégedettségre, a magasabb Charter 21 szinttel rendelkező szállodák üzletileg sikeresebbek is.
A Charter 21, amely többféle szintből áll (Bronz, Ezüst, Arany és Platinum) 65 különböző intézkedést ajánl, melynek segítségével a szálloda csökkentheti az ökológiai lábnyomát: minél több ilyenbe fektet be a szálloda, annál magasabbak a megtérülései, mind a kiadások terén (víz, energia, hulladék), mind a bevételek növekedésében (EBIT).
Az Accenture kutatás bebizonyította, hogy a Csoport számára előnyös ha munkavállalóit és partnereit a fenntartható fejlődés követelményeinek megfelelő célok köré egyesíti, miközben növeli a vállalat értékét.
• Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR) egyre növekvő fontosságú kritérium az AccorHotels főbb és stratégiai B2B ügyfelei számára
A B2B ügyfelek egyre nagyobb számban tekintenek a CSR-ra mint egy fontos kritériumra, amikor kiválasztják a beszállítójukat. Az Ernst and Young által ellenőrzött belső kutatás kimutatta, hogy 70%-uk kommunikálja a CSR előírásait egy ajánlatkérési folyamat során illetve a napi üzleti kapcsolatokban egyaránt. Az AccorHotels CSR elkötelezettsége ezért egy kiemelt partneri státuszt eredményez a Csoportnak B2B ügyfelei körében és ezáltal további bevételek generálását teszi lehetővé.
„Több mint 20 éve elköteleztük magunkat a fenntartható fejlődés mellett és mindig hittünk abban, hogy amellett, hogy megőrizzük az ökoszisztémánkat, a fenntarthatósági kezdeményezések egyúttal versenyelőnyt is biztosítanak a vállalatnak. Ezért döntöttünk úgy, hogy további empirikus bizonyítékokat gyűjtünk ennek igazolására.
Ez a pozitív hatás mind az üzleti eredményre, mind pedig a vendég-elégedettségre komoly motiváció, hogy folytassuk a CSR irányelveinket, miközben a PLANET 21 programunk közeledik a megvalósuláshoz, rendkívül bíztató eredményekkel” – nyilatkozta Arnaud Herrmann, az AccorHotels Fenntartható Fejlődéssel foglalkozó igazgatója.
Módszertanok:
• A B2B kutatás 2015 májusában mérte az AccorHotels B2B ügyfeleinek a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos elvárásait. A Csoport 45 legfontosabb ügyfele válaszolt az online kérdőívre 5 kontinensen 2014 decembere és 2015 januárja között. Az eredmények megerősítették azokat a trendeket, melyeket egy 2012-ben készített kutatás már kimutatott. Mindkét kutatást az Ernst and Young hitelesítette.
• Az Accenture kutatása több, mint 1.200 szállodát ölelt fel a több, mint 3.600 AccorHotels szállodából. A kutatás nem foglal magában olyan országokat, ahol 20-nál kevesebb szálloda van. A kutatás statisztikai analízissel vizsgálta a fenntartható fejlődési indikátorok (tanusítvány megszerzésének éve, szintje, stb.) hatásait az üzleti sikerességre és a vendég-elégedettségre. (x)
forrás: sajótközlemény
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.