A Biennálé idején a városban is szinte egymást érik a kiállítások, és ebből idén Vincze Ottó River-pool című vízi installációjával a Ferenczy Múzeumi Centrum is kivette a részét.

Ilyenkor Velence a kortárs képzőművészet legfontosabb nemzetközi központja. A Biennálé idején a városban is szinte egymást érik a kiállítások, és ebből idén Vincze Ottó River-pool című vízi installációjával a Ferenczy Múzeumi Centrum is kivette a részét.
A hajózási bójákból átalakított, színes biliárdgolyók csütörtökig, azaz július 6-ig ringatóztak a Giudecca sziget előterében, a velencei lagúna vízén, de azt már a zárás után azonnal elmondhatjuk, hogy nagy siker volt: képei a szó szoros értelmében körbejárták a világot, a kínai és koreai megosztások után legutóbb éppen brazil és argentin site-okon találkozhattunk vele.

Eddig több mint 7000 Instagram posztot gyűjtött össze (hírét megosztotta többek között Sotheby’s Institute of Art is, így a River-pool, olyan művészek művei mellett jelent meg mint Frida Kahlo vagy Andy Warhol), olasz lapok mellett pedig olyan neves nemzetközi online oldalak foglalkoztak vele, mint a designboom.com, a trendhunter.com, a thetechpipe.com vagy éppen a chicagofashionblogs.com. Eddig összesen 37 nemzetközi megjelenéséről kaptunk hírt – és természetesen nagy érdeklődést mutatott a magyar sajtó is: a megnyitóról riportot készített az RTL és az m5 kulturális híradója, az origo.hu éppúgy, mint a 444.hu, a Népszava éppúgy, mint a Nők Lapja.

A River-pool című installációt először tavaly lehetett látni a Ferenczy Múzeumi Centrum nyári Art Capital rendezvénysorozatán, majd idén júniusban ennek új változatát vitték el a szentendreiek a Biennáléhoz kapcsolódó programként Velencébe. A partról és az elhaladó vaporettókról szinte folyamatosan fényképezték, már felállítását követően népszerű szelfi helyszín lett – és sikerének úgy tűnik az is szerves részévé vált, hogy az installációból – ahogy tavaly Szentendrén – a bontása előtt ismeretlenek a Giudecca partjánál is elvittek két bóját. Ezek után talán nem meglepő, hogy a River-pool projekt a jövőben is folytatódik.

A Ferenczy Múzeumi Centrum

A szentendrei Ferenczy Múzeumi Centrum 14 múzeumot és kiállítóhelyet foglal magában, és az egyik legjelentősebb 20. századi magyar képzőművészeti gyűjteményt őrzi. Időnként 

külső helyszíneken is rendez tárlatokat – jelenleg az oroszországi Nyizsnyij Novgorodban, az ottani Szépművészeti Múzeumban Perlrott Csaba Vilmos műveit mutatja be. Idén szeptemberben is megrendezi majd az Art Capitalt, azt a biennálé és a fesztivál elemeit ötvöző nemzetközi kiállítás- és rendezvénysorozatot, amelyen tavaly a River-pool is feltűnt.

A művész

Vincze Ottó (1964) Munkácsy-díjas képzőművész, a Vajda Lajos Stúdió elnöke. Jelentős egyéni tárlata volt – többek között – a budapesti Stúdió Galériában, a Paksi Képtárban és a szentendrei Ferenczy Múzeumban, de többször állított ki Németországban, Svájcban, Szlovákiában, Finnországban és Olaszországban is. Korai munkái a szentendrei konstruktivizmus hagyományához kapcsolódnak, a táblaképek mellett gyakran készít installációkat és objekteket.

A mű

A River-pool című látványközpontú, időszaki térinstalláció 17 (méretes biliárdgolyókká alakított) hajózási ütközőbójából áll, amelyek a víz mozgásának engedve ringatóztak a Giudecca széles lagúnáján. A biliárdtól eltérően itt sem volt szilárd alap, és Vincze Ottó installációjában a közismert játék golyókészlete két fehér golyóval és az oldalukon viselt jelvényekkel egészült ki: Velencében az oroszlán, Szentendrén a horgonyos, kettős kereszt szimbóluma játszott jelentős szerepet. A két kalmárváros jelképei egyszerre utalnak a vízi úton folytatott kereskedelemre és a sokszínű kulturális örökségre; ugyanakkor ezt a rejtett üzenetet az installáció könnyed, a folyamatos változás illúzióját keltő, színes környezetben hordozza.

forrás: sajtóközlemény

1 / 3 fotó



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

A Hashim Sarkis Studios (HSS) vezetője, az MIT Építészeti és Tervezési Karának dékánja, és most Velencében számítanak rá.

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Izgalmas volt az idei év építészeti/design események terén, nektek melyik volt a kedvencetek?

Modern vintage, világos fa, absztrakt arc és otthoni menedék

Modern vintage, világos fa, absztrakt arc és otthoni menedék

2021 lakberendezési trendjei.

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

A Hashim Sarkis Studios (HSS) vezetője, az MIT Építészeti és Tervezési Karának dékánja, és most Velencében számítanak rá.

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Izgalmas volt az idei év építészeti/design események terén, nektek melyik volt a kedvencetek?

Modern vintage, világos fa, absztrakt arc és otthoni menedék

Modern vintage, világos fa, absztrakt arc és otthoni menedék

2021 lakberendezési trendjei.

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

A Hashim Sarkis Studios (HSS) vezetője, az MIT Építészeti és Tervezési Karának dékánja, és most Velencében számítanak rá.

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Izgalmas volt az idei év építészeti/design események terén, nektek melyik volt a kedvencetek?

Modern vintage, világos fa, absztrakt arc és otthoni menedék

Modern vintage, világos fa, absztrakt arc és otthoni menedék

2021 lakberendezési trendjei.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1