Nespresso a nap minden szakára. (x)
Mindennapjainkba erősen beágyazódott a kávé fogyasztási kultúra. A Nespresso által végzett kutatások szerint a népesség 82 százaléka kávézik. Magyarországon a legtöbben egy jó eszpresszóra esküsznek, ugyanis a válaszadók 45 százaléka ezt jelölte meg kedvencként, a kávéfogyasztók közel fele meg is cukrozza, 36% pedig tejet is ad hozzá, 7% tejszínnel fehéríti, 18 százalék édesítőszert használ és csupán a megkérdezettek 20 százaléka issza tisztán, feketén.
A második legkedveltebb kávé típus a lungo, vagyis hosszú kávé, amit a megkérdezettek 18 százaléka fogyaszt, majd a népszerűségi listán a 20 milliliteres ristretto, szerepel. Az esti és a késő délután kivételével tulajdonképpen bármely napszakban szívesen iszunk egy-egy csésze feketét: reggel, délelőtt, ebéd után és délután is. Sokan ragaszkodnak a jól bevált eszpresszóhoz, vannak azonban, akik napszaknak, vagy évszaknak megfelelően másfajta kávé alapú italt készítenek – derült ki a Nespresso megbízásából a Nielsen által 2012-ben készített, fogyasztói szokásokat vizsgáló Usage & Attitude kutatásból.
Ha kávés receptről van szó, legtöbbünk a kapucsínóra gondol, majd a latte macchiatot kedvelik a legtöbben, utána a jeges kávé, amit a különböző ízesített kávék követnek a népszerűségi listán. Van mit bepótolnunk tehát receptek terén, ezért is tartja fontosnak a Nespresso a minőségi kávé kultúra szélesebb körű elterjesztését A vállalat szakértői a kávécserjétől a csészéig terjedő értéklánc minden fázisában fáradhatatlanul tágítják a minőség határait.
A világ kávétermelésének mindössze 1-2 százaléka felel meg szigorú minőségi elvárásaiknak. Ezeket használják fel 23 Grand Cru kávéőrleményük elkészítéséhez. A légmentesen lezárt alumíniumkapszula optimális körülményeket biztosít a kávé számára, és megakadályozza a frissen őrölt kávéban jelenlévő 900 rendkívül illékony aroma oxidációját. A GfK kutatása szerint 2015 év március és áprilisa közötti időszakban a teljes kávéfőző piacot tekintve a kapszulás kávéfőzők részaránya darabszámot tekintve 23%-ra növekedett.
Az aromákat alapvetően három csoportba sorolhatjuk: könnyed aromájú, virágos, gyümölcsös vagy citrusos illatú kávék, közepesen erős aromájú, méz- vagy gabonaillatú kávék, kissé pörkölt jegyekkel és határozott aromájú, erősen kakaóra emlékeztető, fűszeres, fás illatú vagy intenzíven pörkölt jellegű kávék. Az aromaprofilnak fontos szerepe van abban, hogy milyen étel vagy desszert harmonizál az adott kávéval. (x)
szöveg/kép : Nespresso
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.