Hétköznapi helyzetekben szeretnénk megmutatni a fiataloknak, hogy a fogyatékos emberek mindennapjaik során mennyi kisebb-nagyobb akadályba ütköznek.

2015-ben tizedik, jubileumi alkalommal indul útjára a Fogadd el, fogadj el kampány, melynek arculatát a Moholy-Nagy Mvészeti Egyetem formatervező hallgatói, Fekete Tamás, Mező Zsófia és Takács Luca Lili álmodhatták meg. A projekt témavezetője Szilágyi Csaba, a MOME oktatója volt.

Az idei országjárás során hétköznapi helyzetekben szeretnénk megmutatni a fiataloknak, hogy a fogyatékos emberek mindennapjaik során mennyi kisebb-nagyobb akadályba ütköznek.

A Kézenfogva Alapítvány kalózhajóvá alakított kamionnal és kincskereső játékkal várja az általános és középiskolás gyerekeket az ország 11 helyszínén 2015. április 15. és június 15. között. Az Alapítvány célja, hogy játékos formában bemutassa a fiataloknak a fogyatékos emberek mindennapi kihívásait. A közvélemény-formáló rendezvénysorozat fővédnöke immár harmadik éve Herczegh Anita, a köztársasági elnök felesége.

„Semmit nem akarunk erőltetni és részletekbe menően elmagyarázni, ez nem egy tudományos kiállítás, hanem egy kincskereső játék. A legfontosabb, hogy a résztvevő gyerekeket elindítsuk a nyitottság és tolerancia útján, felkeltsük a bennük rejlő természetes kíváncsiságot.” – mondja Pordán Ákos, a Kézenfogva Alapítvány ügyvezetője. A fogyatékosság sokszor nehezen megfogható, összetett dolog, amit nem egyszerű szemléltetni egy gyermek számára. Mégis fontos ebbe a típusú közvélemény-formálásba energiát fektetni, mert a sérültséggel való találkozás nyitottabbá, türelmesebbé, elfogadóbbá teszi gyermekeinket hosszú távon és ez többszörösen megtérül majd felnőttkorukban.

„Csupakéz hallássérült kalóz, nem hall semmit, mert fiatalkorában egy nagy ágyú mellett állt, amikor azt elsütötték, és ez maradandó sérülést okozott neki. Ő a kezét használja beszédre, minden kalóz megérti őt a jelek segítségével. Csupakéz nagyon okos, ezért szörnyen mérges, mikor ismeretlen kalózok azt hiszik, hogy buta, csak azért, mert nem hall.” – olvasható az egyik kalóz kabinja mellett. A játékban részt vevő diákok ilyen leírásokból értesülhetnek olyan alapvető információkról, amelyek az egyes fogyatékossági típusokhoz köthetők.

A jubileumhoz méltóan teljesen megújult külsővel indul útnak a kampány kamion, melynek teljes belső és külső megjelenését a hallgatók tervezhették meg. A kamion kalózhajóvá változott, de a cél még mindig a régi: játékos formában bemutatni a fogyatékos emberek világát a gyerekeknek, melyhez a vagány, semmitől sem visszarettenő kalózok szolgáltak hálás eszközül. Reméljük a hajókázás végére minden résztvevő rájön, nincs is olyan nagy különbség szárazföldi ember és vízi martalóc között.

2015. május 15-én szeretettel várnak mindenkit a Margitszigeti Atlétikai Centrumban, itt a rekord mellett lehetőségetek nyílik találkozni a kalózokkal is. 

forrás: sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Kihirdették a Talent Awards 2020/21 győzteseit 

Kihirdették a Talent Awards 2020/21 győzteseit 

Virtuális kiállítás nyílik a LEGO Hungária Kft. és a MOME közös pályázatán díjazottak munkáiból.

A gomba, mint esztétikus, letisztult tárgyegyüttes

A gomba, mint esztétikus, letisztult tárgyegyüttes

Bencsics Dorina Lili hallgatói munkája a MOME kerámia szakán.

Szabadon szárnyalt a fantázia a Market x MOME kurzushéten

Szabadon szárnyalt a fantázia a Market x MOME kurzushéten

Keszthelyi Kristóffal (Lean Tech Mérnökiroda) és Ritter Ádámmal (Moratus) beszélgettünk.

Hirdetés