13 év után a USE unused két alapítója a drasztikusan megváltozott divatpiaci környezet miatt a márka megszüntetése mellett döntött.

13 év után a USE unused két alapítója, Tóth András és Godena-Juhász Attila a drasztikusan megváltozott divatpiaci környezet miatt a márka megszüntetése mellett döntött. A USE utolsó kollekciója június 30-ig elérhető a Sas utcai showroomban.

A USE márkát a később önálló karriert kezdő Füzes Eszter, Tóth András és Godena-Juhász Attila alapította 13 évvel ezelőtt. Számos hazai és nemzetközi sikert könyvelhettek el már az induláskor, Magyarország és Európa vezető divat- és életmód magazinjainak címlapján és divatanyagaiban szerepeltek kollekcióik. A magas minőségben készített designerdarabok hamar ikonikussá váltak minimalista formaviláguk és monokróm színhasználatuk miatt, számos kiadványban és divattal foglalkozó szakirodalomban tűntek fel. A USE talán legnagyobb sikere a 2016-os riói nyári olimpia magyar sportolóinak tervezett formaruhája, amelynek mind a hazai, mind a külföldi sajtóban nagy sikere volt.



A tervezők saját döntése, hogy nem folytatják tovább a márka működtetését. Ennek oka elsősorban az európai textilipar válságos helyzete illetve a piaci szegmens szerkezetének átalakulása. Az elkövetkezendő időszakot pihenéssel töltik, hogy aztán újult erővel fogjanak saját ötleteik megvalósításába. „Az utóbbi öt évben rengeteg változáson ment át az európai könnyűipar, aminek főként az Ázsiában elérhető olcsóbb gyártás és anyagok az oka, amellyel képtelenség lépést tartani. Emellett a kortárs tervezői piac is rendkívül felhígult, rengeteg márka van jelen, a kiélezett versenyben kizárólag úgy maradhat talpon egy márka, ha működését alapjaiban átgondolja, gyártási folyamatait átszervezi. Nem szerettünk volna ekkora kompromisszumot kötni, így jobbnak láttuk befejezni munkánkat a USE-ban. A tőlünk megszokott és elvárt magas minőséget és a szezonról szezonra történő folyamatos megújulást ugyanis már nem tudtuk volna vásárlóink számára a jelen működésünkkel biztosítani” – mondta Tóth András, a márka kreatív vezetője.

A USE unused június 30-ig Sas utcai showroomjában tartja végkiárusítását, ahol a márka összes még elérhető darabja kedvező áron vásárolható meg. A végkiárusításról további információk a márka Facebook-oldalán elérhetők.

forrás: sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Szívmelengető arculat egy szívmelengető márkához

Szívmelengető arculat egy szívmelengető márkához

Borsa Aliz cukorbetegeknek készült termékeknek épített márkát

Kata Szegedi installációk a Roche Boboisban

Kata Szegedi installációk a Roche Boboisban

Kortárs magyar divat & francia design

Renoir festményei kortárs selyemsálakon

Renoir festményei kortárs selyemsálakon

Hamisítatlan fête galante keretében mutatta be legújabb kollekcióját a VYF a Szépművészeti Múzeumban

Hirdetés