Albert Ádám kiállítása a Paksi Képtárban rendkívül komplex művészetelméleti kérdésekre reflektál. 

2017.02.4. - 2017.04.2.

Albert Ádám rendkívül komplex művészetelméleti kérdésekre reflektál, nagy erudícióval megalkotott intellektuális konstrukció, melynek mértéktartó esztétikuma mintha az érzékien megformált, „retinális" művészet jelenkori válságára is utalna, olyan problémákra, melyekről oly szívesen olvasnánk el a Goethe-kor nagyjainak véleményét.

A "Dekonstruált jelentés melankóliája" a huszadik század utolsó harmadába repíti a nézőt, hiszen a dekonstrukció egy olyan értelmezési stratégia, amely a nagy irodalmi, filozófiai és politikai struktúrák ideológiai összetevőit veszi górcső alá úgy, hogy a struktúrák elemeinek viszonyrendszerén keresztül mutat rá a struktúra alkotóinak motivációira. Ebben az eszmetörténeti és logikai kontextusban értelmezhetők Albert Ádám struktúrái is, amelyek elemei és viszonyrendszerei azonban titkokat, személyes történeteket, szokatlan jelenségeket és nehezen dekódolható jelentéseket is magukba foglalnak. Ráadásul Albert nem csupán a jelentések és a jelenségek struktúráinak „játékára" épít, hanem a játék vonzerejére, formai felépítésére, design-jára is gondot fordít, hiszen az egyes elemeket esztétikai szempontokat is érvényesítve tervezi meg és hangolja össze.

A tudás/hatalom munkacímű projekt a hatalom megszerzének és gyakorlásának alapkoncepciójából fakadó kérdéseket, problémákat tematizálja, azokat pszedu-terekben installálja. A műtárgyegyüttes a kiállítótér lehetséges kétnézetűségére épít, a kiállítás egyfelől át és bejárható térként szolgál, másfelöl azon áthaladva és az emeletre feljutva az ott található erkélyekről lenézve, szemlélve egy másikfajta nézőponton keresztül ad egy új olvasatot. A térkép mint modell és a megértés kulcsa. A térkép mint a szimbolikus leképzés formája. A totál installációban három különböző méretű és funkcióját tekintve egymástól eltérő, mégis egymást kiegészítő pszeudo tér, illetve installáció formájában jelenik meg, melyek alapvetően a tudás/hatalom, tudás/gyakorlás, hatalom/gyakorlás terei és összefüggései és ezek vizualizációi. Ezen tematikus kérdésfelvetések jelennek meg műcsoportok formájában.

forrás: sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Újra Magyarországon az egykori Hatvany-gyűjtemény jeles darabja

Újra Magyarországon az egykori Hatvany-gyűjtemény jeles darabja

Gustave Courbet Fürdőzők az erdőben című festménye.

 Konceptuális ékszerek és kortárs képzőművészet az ÚjMűhely Galériában

Konceptuális ékszerek és kortárs képzőművészet az ÚjMűhely Galériában

Augusztus 4-én Cellux – Problem solved címmel nyílt kiállítás Szentendrén.

Nézünk, mint a moziban

Nézünk, mint a moziban

A 120 éves magyar film történetét bemutató nagyszabású tárlat nyílt a Ludwig Múzeumban. 

Hirdetés