A végeredményből elég pontosan kiderül, mivel lehet tökéletesen brandingelni a városokat.

Croissant és az Eiffel-torony = Párizs; pizza és a Szabadság-szobor = New York; sör és a tv-torony = Berlin. A Traveloka nevű utazási iroda nemrég egy kísérletbe fogott: megkért száz embert, hogy készítsen rajzot egy-egy városról, a végeredményből pedig elég egyértelműen kiderült, miről azonosítjuk be ezeket a helyeket: az építészetükről és az ételeikről.

Ennél fogva tehát a Traveloka illusztrációi nem csak bájosak, de fontos információt is hordoznak. Az épített környezet és a gasztronómia toronymagasan meghatározza a különböző városokról szerzett tapasztalatainkat.

Ha belegondolunk, ez nem is meglepő: az Eiffel-tornyot évente hétmillió turista keresi fel, Egyiptomba 15 millióan látogatnak el a piramisok kedvéért – és mindannyiuknak ennie kell valamit.

A gizai piramisok - Fotó: Unsplash

Még a gonoszkás sztereotípiák is felszínre kerültek, nevezetesen Londonnal kapcsolatban a megkérdezettek rajzoltak Big Bent, London Eye-t, sőt még a Királynőt is, gasztro-élményt viszont semmit sem. Még különösebb Velence esete, amiről nemcsak étel, de épület sem jutott az emberek eszébe, helyettük mindent vitt a gondola. Legalább most már tudják, mivel lenne érdemes kampányolniuk, ha az óceánjárók közönségét lecserélnék szárazföldön érkezőkre: mondjuk a Rialto közelében elfogyasztott baccala mantecatóval.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Zéró negyed

Zéró negyed

A világ legnagyobb, karbon-semleges tech városrészét építik fel Dubajban.

Csak a változás örök

Csak a változás örök

Hu-Yang Kamillával a képalkotáson keresztül a világhoz való kapcsolódásról, az ürességben rejlő teremtés lehetőségéről és a világgal békés jelenlétről beszélgettünk.

Hirdetés