A D8 szálloda meglepő indulása bizonyítja: a világbajnok lokáció és a profi személyzet egy újszülött hotelt is kortalanná tehet.

Budapest számos nevezetessége párszáz méteren belül, a Vörösmarty tér néhány lépésre, a szomszédban a SOFITEL (korábbi Atrium Hyatt), a Dorottya Palace és a Nemzetgazdasági Minisztérium – elhelyezkedésben nehéz überelni a Dorottya utca 8. alatti háromcsillagos szállodát. A tágabb környezetben 4-5 csillagos szállodák ékelődnek lakó- és irodaépületek közé, a középmagas, századfordulós házak sűrűjében hangsúlyos a Hotel Intercontinental jelenléte. A cikk eredetileg az OCTOGON Magazin 150-es (2019/2-es) lapszámban jelent meg.

A megrendelő a belvárosi elhelyezkedést, és a beépítési lehetőségeket szem előtt tartva egy kompakt, desingorientált hotel megépítése mellett döntött. Az eredeti, Medgyaszay István tervezte épületet bombatalálat érte, kiégett, a visszaépítés után pedig

„már semmi sem utalt az eredeti homlokzatra, de más helyre kerültek a lépcsők is”, mondja Szénási Zsolt projektfejlesztő. „Amikor beszálltunk a projektbe, a tartópillérekbe már bele tudtam dugni a kezemet, nem tartott semmit, így az önkormányzattal egyetértésben lebontottuk, és teljesen új ház került a helyére.”

Zártsorú, L-alakú beépítést terveztek, az utcai fronton két szerkezeti traktussal, amelyek kiegészülnek az északi oldalon egy belső szárnnyal a SOFITEL felé. A pince + földszint + félemelet + 8 emelet kialakítású épületben 137 vendégszobát alakítottak ki. Az épület tömege a rendeltetéshez és a változatos, zárt, tűzfalas környezet feltételeihez igazodik. Az egyszerű alaptömeget a funkcionalitást segítő tagolások egészítik ki. Az utcai homlokzat a vízszintes tagolásával igazodik a historizáló környezete jellemzően hasonló viselkedéséhez, a nyílászárók mélységi mozgatásával kortárs eszközzel idézi a Belváros homlokzatainak plaszticitását.

A homlokzat mögött tágas, nagy belmagasságú lobby fogad, ami egyben reggeliző tér is. De maradjunk csak a nagy belmagasságnál: a hallban Barrisol-fólia lóg, amely egy domború kifeszített tükör,

„az ötletet talán Chicagóban láttam és Marseille kikötőjében – emlékezett Szénási, – a fólia tükröződése megnyitja a teret, ad egy mélységérzést, amire ráerősít a fekete-fehér padló is. A sárga szín pedig mint saját brand-colour ütős, egyedi hangulatvilágot visz be.”

A KROKI Stúdió által készített belsőépítészeti terveket sokat alakítottuk, gyúrtuk hogy elkapjuk azt az egyedi, fiatalos, trendi de otthonos hangulatot, ami a hotelbe belépve megragad. Látunk még egy színben harmonizáló motort is, egy Simson Schwalbe-t, ami működőképes még, olyannyira, hogy Szénási maga ment be vele a helyiségbe. És egy stilizált Budapest térkép a recepció mögött Steiner Balázs, Molnár Dávid, Takács Benedek fiatal designerek alkotása, ami a belső udvar tűzfalán is megjelenik Nagy Zoltán (Nazo Art Design) és a Színes Város közreműködésével.

Ezek a hatásos alapelemek egészítik ki a hotel nemzetközi tendenciákból eredő praktikumát. Lényegében minden nagy szállodaláncnak van új terméke, alternatívája az igényes városlátogató szektorban a lepukkadt háromcsillagosokkal szemben, a célközönséget pedig igen pontosan meghatározták a D8 esetében is.

„Hozzánk a lokáció miatt jönnek, az ébrenléti idő minimális részét töltik itt, a reggelit sem feltétlenül nálunk fogyasztják el, az ebédet és a vacsorát pedig biztosan nem, de a lobby-bárban egy jó koktélra mindig leülnek” – mondja Szénási, megadva a kulcsszavakat: fiatalos életérzés, Bed&Shower, alapvetően igényes, négy- négy és fél csillagos turisták.

Ezek a vendégek Budapest felfedezésével töltik az időt, a városban inkább a kultúrára kíváncsiak, mint a bulinegyed bugyraira, azért jönnek hogy élvezzék a csodálatos fővárosunkat, de fontos célcsoportot alkotnak az egy-két napos konferenciára érkező businnes-utazók is. Egy átlagos D8-vendég 2,3 napot tölt a szállodában, ki sem pakolja a bőröndjét, csak átveszi a ruhát, és már megy is tovább. Tipikus vendégek még a legény és leánybúcsúra érkezők, a filmsztárok kísérői is: „a sztár a szomszédos ötcsillagos hotelben lakik, a staff viszont már nálunk”.

Készítettek is hangulatfotókat fiatal párokkal, ám az élet tartogat meglepetéseket: mindjárt az első héten megérkezett egy japán turistacsoport nyugdíjasokkal, akik a neten bukkantak rá a hotelre. „Ez teljesen eltért attól, amire számítottunk, de végül is jól érezték magukat, 9,8-ra rate-elték a hotelt” – idézte fel az esetet a projektfejlesztő. A neten egyébként is remekel a szálloda, az értékelések pozitívak, a pontszám magas, és nemrég még az Apple Insta-oldalán is kapott egy szép dicséretet és 127 ezer like-ot.

Szénási mégsem a külcsínt, és nem is a lokációt tartja a D8 legnagyobb erényének, hanem Hajdú Miklós (vezetésével a nagyon fiatal, 25 alatti átlagéletkorú, készséges és kedves személyzetet, a profi kiszolgálást, és a mindebből adódó atmoszférát. Ahogy sommásan megállapítja, nekik „nem kell marketingelni: a netes ajánlások és a lokáció eladják a hotelt.”

A 150 - 2019/2 lapszámot teljes egészében itt töltheted le, ingyen, pdf formátumban.

A lapszám teljes tartalomjegyzékét itt találod.


Projekt adatok

  • Tervezés éve: 2016
  • Bruttó szintterület: 4460 m²
  • Vezető tervező: Bánáti Béla (Bánáti+Hartvig Építész Iroda)
  • Projektvezető tervező: Nyirati Zoltán
  • Tervezők: Csordás Mónika, Guld Bea, Kádár Gergő, Lénárt Szabolcs, Paunoch Renáta, Szécsi Ákos
  • Belsőépítészet: Kroki Stúdió - Göde András, Gál Béla
  • Tűzfal: Nagy Zoltán (Nazo Art Design), Színes Város
  • Építtető: DOROTTYA 8 HOTEL KFT. Projektfejlesztő/Tervező: Szénási Zsolt
  • Térképek: Molnár Dávid, Takács Benedek
  • Generál kivitelező: Swietelsky Magyarország Kft.



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Korszerű városi hotelként kel új életre az egykori Pannónia Szálló épülete

Korszerű városi hotelként kel új életre az egykori Pannónia Szálló épülete

Hosszú hányattatás után végre megújul a századfordulós magyar építészet szecessziós gyöngyszeme 

Szögtörés

Szögtörés

Minaro Hotel MGallery épülete Tokajban

A szocializmus szállodái egy formatervező szemével | Hungarian Objects 2. rész – Hevesi Annabella

A szocializmus szállodái egy formatervező szemével | Hungarian Objects 2. rész – Hevesi Annabella

Mi történik, ha egy építész által válogatott képanyag egy formatervező kezébe kerül?

Hirdetés