Csak a parkolókat sikerült kiadni.

Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy mi lesz a sorsa annak a San Francisco belvárosában található bevásárlóközpontnak, amelyet még 2016-ban építettek fel, nagy reményeket fűztek hozzá, de a megnyitása óta egyetlen bérlője sem akadt. Az elhibázott koncepció mellett a koronavírus következtében kialakult irodapiaci helyzet sem jósol túl sok jót az üresen tátongó épületnek.  

A két kisebb épület közé beszorított, 23.000 négyzetméteres, 6x6 elnevezésű, 150 millió dollárba kerülő kiskereskedelmi komplexum nevét hat emeletéről és a közeli Sixth Street-ről kapta, tulajdonosa pedig azt remélte, hogy az acél- és üvegszerkezettel bíró bevásárlóközpontot hamar belakják a bérlők.

Ebből azonban semmi nem lett, az épület egyetlen bevételi forrását jelenleg a 167 parkolóhellyel rendelkező mélygarázs jelenti.


De miért történt ez így?

Pénzügyi szakemberek szerint a terület nem bírt el még egy bevásárlóközpontot. A környéken meglévők közül több csődbe ment, illetve a környéket sújtó munkanélküliség eleve nem garantálta a fizetőképes ügyfélkört. Azt is mondják, hogy a bevásárlóközpont első tulajdonosa, a Cypress Equities tévesen arra fókuszált, hogy egyetlen nagy bérlőt sikerüljön az üzletbe csalogatnia, miközben nem fordított elég figyelmet a kisebb vállalkozásokra. 

2018-ban, miután nyilvánvalóvá, vált, hogy nemhogy nyereséges, de még nullszaldós sem lesz soha az épület ebben a formában, kitalálták, hogy ha nem megy az üzlethelyiség kiadás, akkor irodaházzá alakítják, ami meg is történt, de nem találtak egyetlen bérlőt sem. A tulajdonos feladta és 179 millió dollárért eladta az alvó óriást az Alexandria Real Estate Equities számára.

Hogy készültek-e hatástanulmányok a környékről az építés előtt, és azok milyen eredménnyel zárultak, nem lehet tudni. A Cypress Equities vezetősége azzal indokolta a bukást, hogy a környék nem túl vonzó, részben megoldatlan a szemétszállítás, sok a hajléktalan, valamint az elburjánzó kábítószerfogyasztás is megakasztotta a tárgyalásokat a lehetséges ügyfelekkel. Ezt akkor vajon nem tudták, amikor a beruházás mellett döntöttek?

Az új tulajdonos most egy másfajta koncepció kialakításán dolgozik, szeretne technológiai profilt adni az épületnek, a tervek részletei azonban egyelőre nem ismertek. Nagy kérdés azonban, hogy miután a koronavírus járvány az USA-ban is elhozta a home office aranykorát, egy amúgy is problémás, a társadalmi egyenlőtlenségeket hűen visszatükröző környéken ki szeretne irodát bérelni.

Forrás: curbed.com




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Az éltető kert - A Mill Park irodaház

Az éltető kert - A Mill Park irodaház

Ami igazán felejthetetlenné teszi ezt az épületet, az az 5500 négyzetméteres kert, ami az irodaházak világában egyedülálló koncepció.

Online nézhető az Év Irodája díjátadója

Online nézhető az Év Irodája díjátadója

Április 30-án, mindössze egy regisztráció szükséges az esemény követéséhez.

Rangos elismerés a Skanska Magyarország központjának belsőépítészetéért

Rangos elismerés a Skanska Magyarország központjának belsőépítészetéért

German Design Award díjat nyert a Nordic Light irodakomplexumban található iroda.

Hirdetés