A Bridge Schools épületei a természeti katasztrófák által sújtott területeken is hozzáférhető oktatást biztosítanak

A Bridge Schools kezdeményezés célja, hogy elérhetőbbé tegye az oktatást a bangladesi hátrányos helyzetű közösségek számára, akik a part menti, katasztrófa sújtotta régiókban élnek. A Quazi Wafiq Alam által vezetett építészeti projekt olyan közösségi alapú műhelyeket tervez, ahol az iskolából kimaradt gyerekek a tanórákon kívül is fejlődhetnek.

 

 

Banglades partvidékén a gyermekek formális oktatáshoz való hozzáférése erősen korlátozott a kihívást jelentő társadalmi-gazdasági és környezeti feltételek miatt. Emiatt ezeken a területeken jelentősen magasabb a középfokú oktatásból kimaradók aránya. Ezt hivatott orvosolni a Bridge Schools programja. A közösségek által biztosított földterületeken nyolc iskola már felépült, ahol jelenleg 341 gyermek vehet részt az informális tantervben. 

 


Az iskolákat vasbeton oszlopokból és gerendákból álló védőkeretekből építik, amelyek egyszerű rácsszerkezetet alkotnak, hogy a ciklonoknak kitett területeken biztosítsák a védelmet és a stabilitást. Az épületek modulárisak és egységesek, élénk színű fapanelekkel burkoltak, hogy vonzó és játékos tanulási környezetet teremtsenek. Az építészek az ablakokat úgy tervezték, hogy azok a hétköznapokon bőséges természetes fényt és szellőzést biztosítsanak az osztálytermekben, ugyanakkor ciklonok idején könnyen zárhatók legyenek. 
 

 

Forrás: Designboom

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Bjarke Ingels Group építésze moduláris iskolát tervez Afrikában

A Bjarke Ingels Group építésze moduláris iskolát tervez Afrikában

Fókuszban a fenntarthatóság, amelyben Valentino Gareri már bizonyított.

Egy iskola, amely olyan, mint egy meseváros

Egy iskola, amely olyan, mint egy meseváros

A Fuwen Általános Iskola tervezői mindent megtettek azért, hogy jól érezze magát a gyermek az iskolapadban. 

Fából űrhajót - így tanítsunk gyerekeknek a térről

Fából űrhajót - így tanítsunk gyerekeknek a térről

Cseh András, a CAN Architects építésze magával ragadó TED-előadást tartott a térről való gondolkodás megismertetéséről.

Hirdetés