Még javában tartanak ugyan az osztrák főváros legnagyobb klímavédelmi beruházásának, az U2/U5-ös metrónak a kivitelezési munkái, máris újabb mérföldkőhöz érkezett a projekt. Elkészültek a metróvonal bővítésének tervei. Az új szakasz építése 2028-ban kezdődhet és 2032-2035 között fejeződhet be
 

Az U2/U5-ös vonal a 90-es évek óta a legnagyobb metróépítési vállalkozás Bécs belvárosában, aminek keretében összesen 11 kilométernyi alagúttal és 12 új megállóval bővül az osztrák főváros metróhálózata. A beruházás első fázisában az U2-t meghosszabítják a Rathaus és a Matzleinsdorferplatz között, a Karlsplatz és a Rathaus közötti szakasza pedig átkerül az U5-höz. Ez az új, türkizkékkel jelölt vonal – az U5 – lesz Bécs első, teljesen automatizált metróvonala és a Frankhplatzig közlekedik majd. A terv az, hogy egy következő fázisban meghosszabbítják egészen Hernalsig és három állomást építenek hozzá. 

A még szintén javában készülő – illetve átalakuló – U2-es metró ezzel szemben máris újabb mérföldkőhöz érkezett: elkészültek a további bővítésének a tervei. A második építési fázis során két új megállót kap (Gußriegelstraße és Wienerberg), így Bécs egyik legsűrűbben lakott kerületének jelenthet újabb közvetlen összeköttetést a belvárossal. Az új, 2,2 kilométeres szakasz építése a tervek szerint 2028-ban kezdődik és 2032-35 között fejeződik be. Ha elkészül, az U2-es metró Seestadt Asperntől egészen a város déli részéig, Wienerbergig szállítja majd az utasokat.   
 


A teljes, 2,1 milliárd euró összköltségű U2/U5 projektet az osztrák állam, Bécs városa és a Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien közösen finanszírozza. A beruházás során a meglévő állomásokat is modernizálják és alkalmassá teszik az automatizált működésre.

A megállók környékének tervezésekor fontos szempont, hogy sok zöldterületet hozzanak létre, optimalizálják az átszállási és továbbutazási lehetőségeket valamint változatos mobilitási lehetőségek közül választhassanak az utasok a hazáig tartó néhány száz méter megtételéhez. 

Az új metróvonal vonzáskörzetében 370 ezer ember él, de további 300 millió utas szállítását teszi lehetővé. Megépítésével évente mintegy 75.000 tonnányi szén-dioxidtól lehet megkímélni Bécs levegőjét. Ennyi szén-dioxidot jelenleg 6 millió 30 éves fa tud felvenni, vagyis egy akkora erdőt kellene ültetni, mint Bécs Donaustadt kerülete. 
 

Forrás: sajtóanyag
 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Költözik a bécsi mobiliskola

Költözik a bécsi mobiliskola

A mobilsuli kis energiabefektetéssel bárhogy bővíthető és alakítható.

Új halottasházzal bővítik a Bécsi Központi Temetőt

Új halottasházzal bővítik a Bécsi Központi Temetőt

Négyszáz koporsó tárolására alkalmas, klímabarát halottasházat építenek.

Gigapark épül Bécsben az egykori Nordbahnof területén

Gigapark épül Bécsben az egykori Nordbahnof területén

Egyszerre városi vadon és feltöltődést szolgáló pihenőhely lesz Bécs új parkja, a Freie Mitte.

Hirdetés