Ma délelőtt ünnepélyes keretek közt avatják fel Magyarország egyik legnagyobb múltú, a nemzetközi gyógyszeriparban és gyógyszer-kutatásban is meghatározó multinacionális nagyvállalatának, a Richter Gedeon Nyrt.-nek új székházát Budapesten.
Csúcstechnikával idézték meg Ybl szellemét. Ujlaky-Gazdag István korábbi cikkét a digitális világ és az építészet kapcsolatát vizsgáló szeptemberi tematikánk kapcsán osztjuk meg újra.
Az Operaház felújítását segítő digitális 3D modell.
Interjú Demeter Nórával, a Demeter Design Stúdió vezetőjével.
A 2022-es díjazottak között ott van Zoboki Gábor, akinek ezúton is gratulálunk egy korábbi interjúnk felidézésével!
Merészebb kísérletezésre is alkalmas, sokféle módon teremthet kapcsolatot közönség és előadó közt a művészeti ág otthona. A játék tere és a nézők pozíciója közti folyamatos átmenet kezdeményező, „táncba hívja” a közönséget, míg a kiszolgálórészek diszkréten a háttérbe húzódnak. A Táncszínház az egész Millenáris Parkot mozgásba hozza.
Zoboki Gábor előadása az Operaház felújításáról.
A felújítás műhelytitkai első kézből, Zoboki Gábortól.
A ZDA - Zoboki Építésziroda második díjat nyert terve a sencseni Nemzetközi Előadóművészeti Központra, még részletesebben.
Van pont az Operaház fejújításánál, ahol meg kell kérdezni Yblt, hogy szabad-e? – erről is beszélt a MÉSZ podcastjében.
Zoboki Gáborral indul a MÉSZ és a Madaz podcastje.
A ZDA – Zoboki Építésziroda tervét, illetve annak részleteit az épület megépítése során felhasználhatják majd.
Interjú Zoboki Gáborral az Operaház felújításáról.
A végső győzelemért pedig olyan nagyágyúkkal szállnak versenybe, mint a Zaha Hadid Architects.
Olyan nevekkel versenyeznek, mint a Heatherwick Studio vagy a Zaha Hadid Architects.
Interjú az építésszel, aki egyáltalán nem rajzol számítógéppel.
Az épület közösségi karaktere közel áll a Nemzeti Táncszínház szellemiségéhez.