Több szupermarket-hálózatnál banánlevélbe csomagolják a zöldséget és a gyümölcsöt, jelentősen hozzájárulva ezzel a nejlon elleni küzdelemhez.

Hamar felkapta a közösségi média az egyik thai szupermarket kezdeményezést, amely szerint műanyagzacskók helyett banánlevélbe csomagolják a zöldségeket és a gyümölcsöket. Szerencsére a módszer nem ragadt le a lelkesedésnél, hanem elkezdett terjedni.

A banánleveles csomagolást azóta három vietnámi áruházlánc is átvette. A Lotte Mart nevű hálózat képviselője a VnExpressznek úgy nyilatkozott, hogy 

még csak tesztfázisban van az új módszer, de a céljuk minél hamarabb kiváltani az összes műanyagzacskókat az egész országban, sőt a tervek szerint a húspultban is banánlevéllel csomagolnak majd.

Egy lelkes vásárló „sokkal csábítóbbnak” találta a természetes csomagolást, és megjegyezte, hogy ezzel rengeteg emberben lehet tudatosítani a környezetvédelem fontosságát. Egy másik vietnámi áruházlánc, a Big C kukoricaalapú, biológiailag lebomló szatyrokba teszi a termékeit, az országban tehát komoly „műanyag-ellenes” erőfeszítéseket tesznek.

A problémára sosem lehet eléggé felhívni a figyelmet: egy közelmúltbeli felmérés szerint a 95 milliós Vietnámban mintegy 2500 tonna műanyag hulladék keletkezik naponta.

Fotók: Facebook/PerfectHomes




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Red Dot díjas az Anjuna Ice Pops csomagolása

Red Dot díjas az Anjuna Ice Pops csomagolása

A terveket a DekoRatio Branding & Design Studio készítette.

Egy macchiato Csontváryval?

Egy macchiato Csontváryval?

Limitált kiadású Mizo Art Coffee kollekció érkezett a Szépművészeti Múzeum és Magyar Nemzeti Galéria együttműködésével. 

Jeles tradíciók és modern gyártás egy cseh borászatban

Jeles tradíciók és modern gyártás egy cseh borászatban

Ezt a kettőt hozza össze a CHYBIK + KRISTOF tervezte Lahofer Borászat.

Hirdetés