A rebranding nem azt a hatást hozta, amit vártak tőle, de azért felfigyeltek rá a fiatalok.
A CIA, vagyis az amerikai Központi Hírszerző Ügynökség hétfőn mutatta be új weboldalát és logóját, amit azzal a kimondott céllal terveztettek, hogy maguk mögött tudhassák az „öregfiúk klubja” imázst és egy fiatalosabb, „sokszínűbb” közösséget toborozhassanak. Az új weboldalt és logótervet #DiscoverCIA hashtaggel jó meg is futtatták, amire – hanem is „robbant fel az internet” – de annyi mém és reakció érkezett, hogy csak kapkodhatták a fejüket – adta hírül a Paper Magazine.
Az általános reakció az új designra az volt, hogy sokkal inkább alkalmas egy rave party vagy egy pop-up bolt beharangozására, mint Amerika egyik legfontosabb szövetségi hírszerző szervezetének reklámozására.
Mint kiderült, az új design megalkotója Ryder Ripps vizuális művész és programozó volt, aki korábban olyan zenészekkel dolgozott együtt, mint Pusha T, Grimes, Kanye és 88rising. Ettől függetlenül a rebranding még zenei körökben sem aratott túl nagy sikert: a DJ-producer Dani Deahl azt írta róla, hogy az új CIA logó
sokkal inkább beillik egy techno fesztivál szórólapjának, míg Sarah Squirm komikus úgy fogalmazott, hogy a „CIA egy berlini moduláris szintetizátor fesztiválként alkotta meg új arculatát”, mások pedig a Mutek fesztivál poszteréhez hasonlították azt.
UPDATE: A CIA új honlapján szerdára lecserélték az új logót, helyette visszakerült a korábbi balra néző rétisasos embléma, igaz, az új designhoz igazodva legalább annak fekete-fehér verziójában.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.