A természetes fény kreatív alkalmazása.

Hogyan lehet egy majdnem 40 méter hosszú, egy irányba néző épületet jól átjárni és bevilágítani? Hogyan kell egy ilyen teret elfoglalni? Milyen kapcsolatot érdemes létrehozni a külvilággal? Ezekre a kérdesekre született meg válaszként a La Architectures és az Atelier Desmichelle Architecture belső utcás párizsi iskola épülete.

 


Az építészeti koncepciót és annak anyagszerűségét a belső utca mélységével folytatott párbeszéd alapján alakították ki. Az előszoba belső utcára nyílik, ami a szabadidőközpontot, a mosdóhelyiséget és az éttermet tagolja, valamint egy sétányt is képez, amely a tantermekhez vezet. A közlekedőt funkcionális belső szerkezeti elemek alkotják: vastag téglafalak jelölik a gyermekterek határait, a közlekedési terek és a gyermekszobák közötti válaszfalak pedig fakeretekből állnak. Ezek gyakran teljesen üvegezettek, miközben teherhordó funkciót is betöltenek.

A projekt funkcionalitása azon az elven alapul, hogy minden egyes építészeti elemnek külön rendeltetése van: keretet teremt, jelez egy adott teret, irányítja a forgalmat vagy tárolásra alkalmas helyet biztosít. 

A projektet konstruktív, alacsony szén-dioxid-kibocsátású megközelítéssel tervezték: az összes anyag természetes és bio. A fából készült falakat előre gyártották egy műhelyben, a terrakotta téglákat pedig az egyik utolsó, hagyományos  francia kemencék egyikében égették.

 

Az építészeti nyelvezetnél mellőzték a dogmatikus megoldásokat, és úgy alakították ki a tereket, hogy a lehető legjobban megfeleljenek a természetes világítás igényeinek. A vastag téglatömegekben ablakszerű nyílásokat alakították ki, ahol egyes helyeken mashrabiya-rendszerek akadályozzák a belátást a privátszféra védelme érdekében. A közlekedők továbbá nagy öblös ablakokból kapják a természetes fényt, amelyek keretbe foglalják a városi tájat. 

A kiszolgáló tereket ugyanolyan minőségben, természetes megvilágítással tervezték meg, mint a kiszolgált tereket. A napfény optimalizálásával csökkentették a fűtés mértékét, valamint egy kettős áramlású szellőztető rendszer is kialakításra került. 

 

 

 

La Architectures | WebInstagram
Atelier Desmichelle Architecture | Web | Facebook | Instagram


 

Forrás: Archdaily 

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy francia általános iskola leckéje a természetességről

Egy francia általános iskola leckéje a természetességről

A természetes fény kreatív alkalmazása.

Új Bauhaus iskola létrehozását kezdeményezi az Európai Bizottság

Új Bauhaus iskola létrehozását kezdeményezi az Európai Bizottság

Az építészetnek meg kell újulnia, fenntarthatóbb épületeket kell tervezni, ennek ösztönzésére pedig kell egy közös alkotói tér.

Láthatatlan iskola

Láthatatlan iskola

Zahari Tünde MSc Diplomamunkája.

Hirdetés