(...) és egy új műfajt is teremtenénk vele

Az Építechture a magyar építészek és kivitelezők legnívósabb épületeit bemutató igényes, minőségi videóiról lett ismert, és aki nincs eléggé résen, az elsősorban ma is erre asszociál a nevük hallatán. Ám az Építechture folyamatosan fejlődik: a legjobb külföldi reprezentációs videók szintjét hozó filmek mellett ma már szakmai portálként is működnek, közösséget építenek, és most újabb mérföldkőhöz érkeznek az Építechture Art of Building-díjjal.

„Pár évvel ezelőtt még mi is szájtátva néztük a Nowness videóit (inkább a Vimeón, mint a YouTube-on), amelyeken elegáns, magával ragadó snittekben tárultak fel világhírű tervezők legjobb munkái, villaépületek, enteriőrök, designtárgyak. Közben a finom vágások tempójához illő lágy zene szólt, az építész pedig bemutatta az otthont, mesélt a történetéről, a különlegességeiről. Ugyanilyen magasra tettük a lécet Magyarországon is az Építechture-rel, de egy kicsit minket is meglepett, mennyire hamar ismertté váltunk még a szakmai körökön túl is. Létrehoztunk egy online platformot, a videók mellett saját honlappal és kiterjedt social media jelenléttel. A dinamikusan növekvő közösségünk egyik központja ma is a 18 ezer + feliratkozóval rendelkező YouTube csatornánk, de emellett havi több tízezer valódi hazai nézőt érünk el a weboldalukon és a social felületeinken.”

János Benjámin & János Timót

„Edukálni és inspirálni, ezek most is kulcsszavak, de már aktívabban is részt vennénk az iparág életében: formálni és fejleszteni is szeretnénk azt. A közönségünk egy részét a szakmai szereplők, tervezők, építészek, kivitelezők, szakkivitelezők alkotják, de legalább ekkora szeletet adnak a hétköznapi olvasók, a lakás- és háztulajdonosok, építők és felújítók és akik a design és funkció hétköznapi hatásait inspirációként élik meg. Ők folyamatosan magas színvonalú tartalmat várnak, és a platformjainkra támaszkodnak, hogy értesüljenek az iparági sztorikról” – közölték az alapítók, János Benjámin és János Timót. 

Az Építechture kezdeti küldetését tehát – a hazai építészet legjavának bemutatását, a történeteik, tapasztalataik elmesélését – mára jóval ambiciózusabb cél váltotta fel: digitalizálnák az építőipar high end szereplőit, és bárki számára elérhetővé tennénk a termékeiket és szolgáltatásaikat: „A tervezőkön túl immár a kivitelezők, szakkivitelezők, gyártók és a manufaktúrák is fókuszba kerültek, egy minden szereplő számára nyitott online piactéren.” 

„Így született meg a gondolat, hogy hozzunk létre egy adatbázist kizárólag magas szakmai színvonalat képviselő építőipari cégekkel. Egy olyan platformot, amely nemcsak a gyártók és manufaktúrák számára biztosít piacteret a termékeik értékesítésére, de ahol elérhetőek a tervezők és kivitelezők szolgáltatásai is”  – magyarázza Timót. 

Az Építechture márka szerepét és a szakma ünneplését koronázza meg tehát az Építechture Art of Building-díj. Azokat a megvalósult projekteket keresik, amelyek érdemesek arra, hogy globálisan képviseljék Magyarország és a régió építészetét.

Filozófiánk három alappillérre épül: folyamatos tartalom- és termékfejlesztés, a közönség informálása és edukálása, illetve magasfokú szakmaiság, ezért csak olyan irányt vagy programot hozhattunk létre, amely mindhárom alappillérünknek megfelel. Az Építechture Art of Building-díj esetében egy szakmai zsűri megalkotása volt az elsődleges feladatunk.

 

Az Art of Building zsűrije: Bara Ákos, építész-belsőépítész, B.A.D; Ferenczfy-Kovács Attila Kossuth díjas építészmérnök, iparművész, díszlettervező; Martinkó József, az Octogon magazin főszerkesztője, Molnár Szabolcs építész, Paradigma Ariadné; Nagy Csaba, Ybl- és Prima Primissima díjas építész, Archikon.

Egy új szakmai díjjal felelősség is jár, a szervezésen és lebonyolításon túl a jelentkező projektek – amelyek egy része később shortlistre kerül, majd díjat kap – dokumentálása. „Egyáltalán nem mindegy, hogyan örökítjük meg ezt a mérföldkövet a médiában, hogyan tesszük emlékezetessé ezeket az épületeket és alkotóikat, illetve hogyan juttatjuk el a történeteiket a lehető legtöbb emberhez” – vallja Benjámin.

Ez a folyamat egyben izgalmas műfaji kísérlet is: a zsűri értékelési folyamatát, párbeszédeit és a shortlistre kerülő épületeket és tervezőiket egy több epizódból álló dokumentumfilm-sorozatban mutatják be. A sorozat az Építechture YouTube csatornán túl televízióban is látható lesz, így garantálva, hogy a legszélesebb közönség is találkozzon a legkiválóbb hazai építészeti projektekkel, illetve a mögöttük álló szakemberek történeteivel, tapasztalataival, kihívásaival. Már a shortlistre kerülő épületek is komoly figyelmet kapnak, hiszen részt vesznek a díjról készülő doku sorozatban, amelynek epizódjai több százezres közönséghez jutnak majd el. Ennél a figyelemnél pedig nincs értékesebb, amit nyerhet egy építészetiroda, illetve egy-egy projekt kivitelezői, a figyelmet pedig tovább erősíti, hogy a győztes épületről dedikált „master epizód” készül majd.

 

 

 

Éptechture art of Building-díj nevezési határidő: 2024. május 15
Jelentkezni ITT lehet!

 

 

 

 

Épitechture | Web | Youtube | Instagram


Forrás: sajtóanyag




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Építechture: díjat alapítunk

Építechture: díjat alapítunk

(...) és egy új műfajt is teremtenénk vele

„Csak úgy tudunk fejlődni, ha folyamatosan a legjobbakkal mérettetjük meg magunkat” - Bordás Péterrel beszélgettünk

„Csak úgy tudunk fejlődni, ha folyamatosan a legjobbakkal mérettetjük meg magunkat” - Bordás Péterrel beszélgettünk

Bordás Pétert kérdeztük annak apropóján, hogy a RIBA Journal januári számának címlapjára került a Debreceni Aquaticum Strandfürdő.

Hogyan javíthat a design vállalkozásunk versenyképességén?

Hogyan javíthat a design vállalkozásunk versenyképességén?

Nagy siker a MOME Design az üzletben 1.0 képzésének folytatása.

Hirdetés