(...) és egy új műfajt is teremtenénk vele

Az Építechture a magyar építészek és kivitelezők legnívósabb épületeit bemutató igényes, minőségi videóiról lett ismert, és aki nincs eléggé résen, az elsősorban ma is erre asszociál a nevük hallatán. Ám az Építechture folyamatosan fejlődik: a legjobb külföldi reprezentációs videók szintjét hozó filmek mellett ma már szakmai portálként is működnek, közösséget építenek, és most újabb mérföldkőhöz érkeznek az Építechture Art of Building-díjjal.

„Pár évvel ezelőtt még mi is szájtátva néztük a Nowness videóit (inkább a Vimeón, mint a YouTube-on), amelyeken elegáns, magával ragadó snittekben tárultak fel világhírű tervezők legjobb munkái, villaépületek, enteriőrök, designtárgyak. Közben a finom vágások tempójához illő lágy zene szólt, az építész pedig bemutatta az otthont, mesélt a történetéről, a különlegességeiről. Ugyanilyen magasra tettük a lécet Magyarországon is az Építechture-rel, de egy kicsit minket is meglepett, mennyire hamar ismertté váltunk még a szakmai körökön túl is. Létrehoztunk egy online platformot, a videók mellett saját honlappal és kiterjedt social media jelenléttel. A dinamikusan növekvő közösségünk egyik központja ma is a 18 ezer + feliratkozóval rendelkező YouTube csatornánk, de emellett havi több tízezer valódi hazai nézőt érünk el a weboldalukon és a social felületeinken.”

János Benjámin & János Timót

„Edukálni és inspirálni, ezek most is kulcsszavak, de már aktívabban is részt vennénk az iparág életében: formálni és fejleszteni is szeretnénk azt. A közönségünk egy részét a szakmai szereplők, tervezők, építészek, kivitelezők, szakkivitelezők alkotják, de legalább ekkora szeletet adnak a hétköznapi olvasók, a lakás- és háztulajdonosok, építők és felújítók és akik a design és funkció hétköznapi hatásait inspirációként élik meg. Ők folyamatosan magas színvonalú tartalmat várnak, és a platformjainkra támaszkodnak, hogy értesüljenek az iparági sztorikról” – közölték az alapítók, János Benjámin és János Timót. 

Az Építechture kezdeti küldetését tehát – a hazai építészet legjavának bemutatását, a történeteik, tapasztalataik elmesélését – mára jóval ambiciózusabb cél váltotta fel: digitalizálnák az építőipar high end szereplőit, és bárki számára elérhetővé tennénk a termékeiket és szolgáltatásaikat: „A tervezőkön túl immár a kivitelezők, szakkivitelezők, gyártók és a manufaktúrák is fókuszba kerültek, egy minden szereplő számára nyitott online piactéren.” 

„Így született meg a gondolat, hogy hozzunk létre egy adatbázist kizárólag magas szakmai színvonalat képviselő építőipari cégekkel. Egy olyan platformot, amely nemcsak a gyártók és manufaktúrák számára biztosít piacteret a termékeik értékesítésére, de ahol elérhetőek a tervezők és kivitelezők szolgáltatásai is”  – magyarázza Timót. 

Az Építechture márka szerepét és a szakma ünneplését koronázza meg tehát az Építechture Art of Building-díj. Azokat a megvalósult projekteket keresik, amelyek érdemesek arra, hogy globálisan képviseljék Magyarország és a régió építészetét.

Filozófiánk három alappillérre épül: folyamatos tartalom- és termékfejlesztés, a közönség informálása és edukálása, illetve magasfokú szakmaiság, ezért csak olyan irányt vagy programot hozhattunk létre, amely mindhárom alappillérünknek megfelel. Az Építechture Art of Building-díj esetében egy szakmai zsűri megalkotása volt az elsődleges feladatunk.

 

Az Art of Building zsűrije: Bara Ákos, építész-belsőépítész, B.A.D; Ferenczfy-Kovács Attila Kossuth díjas építészmérnök, iparművész, díszlettervező; Martinkó József, az Octogon magazin főszerkesztője, Molnár Szabolcs építész, Paradigma Ariadné; Nagy Csaba, Ybl- és Prima Primissima díjas építész, Archikon.

Egy új szakmai díjjal felelősség is jár, a szervezésen és lebonyolításon túl a jelentkező projektek – amelyek egy része később shortlistre kerül, majd díjat kap – dokumentálása. „Egyáltalán nem mindegy, hogyan örökítjük meg ezt a mérföldkövet a médiában, hogyan tesszük emlékezetessé ezeket az épületeket és alkotóikat, illetve hogyan juttatjuk el a történeteiket a lehető legtöbb emberhez” – vallja Benjámin.

Ez a folyamat egyben izgalmas műfaji kísérlet is: a zsűri értékelési folyamatát, párbeszédeit és a shortlistre kerülő épületeket és tervezőiket egy több epizódból álló dokumentumfilm-sorozatban mutatják be. A sorozat az Építechture YouTube csatornán túl televízióban is látható lesz, így garantálva, hogy a legszélesebb közönség is találkozzon a legkiválóbb hazai építészeti projektekkel, illetve a mögöttük álló szakemberek történeteivel, tapasztalataival, kihívásaival. Már a shortlistre kerülő épületek is komoly figyelmet kapnak, hiszen részt vesznek a díjról készülő doku sorozatban, amelynek epizódjai több százezres közönséghez jutnak majd el. Ennél a figyelemnél pedig nincs értékesebb, amit nyerhet egy építészetiroda, illetve egy-egy projekt kivitelezői, a figyelmet pedig tovább erősíti, hogy a győztes épületről dedikált „master epizód” készül majd.

 

 

 

Éptechture art of Building-díj nevezési határidő: 2024. május 15
Jelentkezni ITT lehet!

 

 

 

 

Épitechture | Web | Youtube | Instagram


Forrás: sajtóanyag




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Építechture: díjat alapítunk

Építechture: díjat alapítunk

(...) és egy új műfajt is teremtenénk vele

Magyarországi támogatásból mentik meg az erdélyi Tacs református templomának értékes famennyezetét 

Magyarországi támogatásból mentik meg az erdélyi Tacs református templomának értékes famennyezetét 

Mivel a református templom épülete gyakorlatilag menthetetlen, felújítása után a famennyezetet áthelyezik az egykori evangélikus templomba. 

Start Up Guide LIVE – fókuszban az online értékesítés  

Start Up Guide LIVE – fókuszban az online értékesítés  

A két nap alatt 10 előadást tartalmazó programon való részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött

Hirdetés