Ahol az ötletek születnek

Keretet adni a kreativitásnak – mindent ennek rendel alá Søren Rose belsőépítész saját irodája.

A dániai Hellerup egyik villaépületének sötét tetőteréből született meg Søren Rose belsőépítész saját irodája. Természetes fény és friss levegő járja át most a padlásteret, amelynek egyetlen célja van: keretet adni a kreativitásnak.

Søren Rose e régi villa földszintjén és első emeletén rendezte be saját otthonát, a sokáig üresen álló tetőtérben pedig a gyakran megrendelők fogadására is szolgáló irodát. Sajátos műterem ez, ahol a belsőépítészet mellett bútortervezéssel és kiegészítőkkel is foglalkoznak. „Skandináv minimalistaként mély szeretettel viseltetünk az anyagok iránt. Nézze meg például ezt a gyönyörű, közel 100 négyzetméteres teret, ahol a tégla, a Dinesen padló és a VELUX tetőablakok uralják a teret. Van irodánk New Yorkban, ott is a nyers és ipari jellegzetességeket ötvözzük a skandináv, tisztaságra törekvő stílusunkkal” – mesélte Rose.

Bár az építész a hosszanti tetőteret nem szabdalta fel, a szabadon hagyott fogógerendák közé helyezett nagyméretű nyílások kiváló ritmust adnak a helyiségnek – miközben jelentős mennyiségű fényt engednek be.

A fehérre burkolt tetőelemek a tégláig tisztított oromfalakkal lépnek párbeszédbe, izgalmas módon keverve ezzel a századforduló romantikáját mai korunk egyszerű tisztaságra való törekvésével. Ezt az élményt erősíti az oromfalon található kerek ablak hangsúlyozása is. 

„Mindennap nagyszerű élmény belépni ebbe a térbe – mesélte – ami a napfény, a beltéri klíma és a fa harmóniájából adódik.” E viszonylag kis helyiségben összesen 12 VELUX INTEGRA® GGL elektromos vezérlésű fa tetőablakot, 3 felső kilincses, kézzel nyitható VELUX tetőablakot és VELUX CABRIO® tetőerkélyt is elhelyeztek, amelyek fantasztikus térélményt teremtve a napfény segítségével osztják fel a helyiséget.

„A fény keltette életre a padlást, amely gyönyörű hely volt, de sötét és szomorú” – mondta, hozzátéve, hogy „a VELUX tetőtéri ablakok fantasztikus építőelemek, amelyek lehetővé teszik a tető egyes részeinek az ég felé történő megnyitását. Ezek a gesztusok nagyon könnyen érthetők és átélhetők. Csak az a kérdés, hogy mennyi fényt akarunk bejuttatni egy helyiségbe és minden lehetséges velük: alkottunk reggel és délután világos területeket, de kialakítottunk szabadtéri tereket is – a fény a legnagyobb luxus.” 

A kiemelten energiahatékony, háromrétegű üvegezéssel ellátott VELUX INTEGRA® tetőablakok VELUX ACTIVE beltéri klíma szabályozóval felszerelve folyamatosan figyelik a helyiség hőmérsékletét, páratartalmát, CO2-szintjét és szükség esetén észrevétlenül kinyitják vagy bezárják az ablakokat. Minden ablak ráadásul automatikusan záródik akkor is, ha elered az eső.

„Ez a fajta megoldás teljes mértékben összhangban van a tervezési filozófiánkkal, mivel egészségesebb munkakörnyezetet teremt, és boldogabbá teszi az embereket” – erősítette meg Rose.

Minden tetőtér kialakításánál kiemelten fontos a tetőablakok megfelelő helyzetének meghatározása. A tervező saját irodájában ezért szándékosan aszimmetriára törekedett: az egyik oldalon ötször kettő, míg a másikon kétszer két ablak található, így egy esetleges átalakításnál rugalmasan lehet majd gazdálkodni a mintegy 100 négyzetméternyi térrel. A VELUX CABRIO® tetőerkélyek alacsony parapetmagassága, valamint a tetőablakok egymás feletti elhelyezése a kiváló kilátás mellett a napfény minél egyenletesebb szóródását is biztosítja.

„Gyönyörű fénysávokat adnak ezek az ablakok” – lelkendezett a tervező. A rejtett szelemeneken nyugvó fogógerendák sokszor zsúfolttá, megosztottá teszik a helyiségeket, ha ugyanis nem esik rájuk elég fény, a szem mennyezetnek látja – a tetőablakokat ezért szándékosan illesztették szorosan ezek mellé, így a gerendák megvilágítva ritmikusságot adó díszítőelemekké szelídültek.

1 / 9 fotó



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A kreatívipar is díjazza a Müpát

A kreatívipar is díjazza a Müpát

Az intézmény munkáját több fontos díjjal is jutalmazták decemberben.

Design 2020: Bambi, a nagy visszatérő

Design 2020: Bambi, a nagy visszatérő

Az ötvenes évek kultikus üdítőitala megújult ízekben és csomagolásban tért vissza idén.

Hallgatói terv 2020: Mennyi az idő? Egy pillanat és kiszagolom!

Hallgatói terv 2020: Mennyi az idő? Egy pillanat és kiszagolom!

Cséffay Alexandra diplomamunkája      

A kreatívipar is díjazza a Müpát

A kreatívipar is díjazza a Müpát

Az intézmény munkáját több fontos díjjal is jutalmazták decemberben.

Design 2020: Bambi, a nagy visszatérő

Design 2020: Bambi, a nagy visszatérő

Az ötvenes évek kultikus üdítőitala megújult ízekben és csomagolásban tért vissza idén.

Hallgatói terv 2020: Mennyi az idő? Egy pillanat és kiszagolom!

Hallgatói terv 2020: Mennyi az idő? Egy pillanat és kiszagolom!

Cséffay Alexandra diplomamunkája      

A kreatívipar is díjazza a Müpát

A kreatívipar is díjazza a Müpát

Az intézmény munkáját több fontos díjjal is jutalmazták decemberben.

Design 2020: Bambi, a nagy visszatérő

Design 2020: Bambi, a nagy visszatérő

Az ötvenes évek kultikus üdítőitala megújult ízekben és csomagolásban tért vissza idén.

Hallgatói terv 2020: Mennyi az idő? Egy pillanat és kiszagolom!

Hallgatói terv 2020: Mennyi az idő? Egy pillanat és kiszagolom!

Cséffay Alexandra diplomamunkája      

Hirdetés