Második alkalommal szerepeltek magyar tervezők a Paris Design Week központi eseményének számító, idén szeptember 9-13. között megrendezett párizsi Maison&Objet szakvásáron a Magyar Divat & Design Ügynökségnek köszönhetően. A kiállítással párhuzamosan a francia designintézetben az MDDÜ design LAB inkubációs programjában megvalósult, szériaérett termékeiket mutatta be hét hazai tervező.

A Maison&Objet nemzetközi szakvásár a lakberendező és formatervező szakma egyik kiemelt eseménye, ami – sok más rendezvényhez hasonlóan – elmaradt 2020-ban. Bár azt már az előrejelzésekből sejteni lehetett, hogy az idei esemény más lesz, mint a korábbiak – számos nagyobb márka távolmaradt, a helyszín is kisebb volt és a tengerentúlról is jóval kevesebben érkeztek – ez valójában még kedvezett is a kisebb márkáknak és az olyan kollektív standoknak, mint a Magyar Divat & Design Ügynökség égisze alatt megvalósult Budapest Select brand, ahol tíz magyar formatervező mutathatta be munkáit. Egyrészt így sokkal nagyobb figyelmet kaptok, másrészt mivel a nem szakmai közönség is szerényebb mértékben volt jelent, a márkák képviselői sokkal inkább tudtak a viszonteladókra, forgalmazókra koncentrálni.

A Budapest Select stand ismét a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hallban kapott helyett – a szlovák, a holland és a finn szelekciók mellett. A hetven négyzetméteres kiállítóteret Bonta Gáspár tervezte,

az egyszerre színes és nude, lekerekített, paravánokkal tagolt térben a tervezők munkái elkülönültek ugyan, de az átlátásoknak köszönhetően mégis egységes kompozíciókat alkottak.

Hatalmas volt a szakmai érdeklődés a magyar formatervezők termékei iránt, és a stand saját szakmai értékesítője mindenhol igyekezett ott lenni, amellett, hogy már korábban felkészítette a márkákat képviselő tervezőket arra, hogy értékesítési szempontból mire kell odafigyelniük a vásáron. Ugyancsak a stand része volt egy virtuális sarok, ahol kihelyezett VR-szemüvegek segítségével nyerhettek bepillantást a látogatók az öt nemzetközi díjat nyert 360 Design Budapest kiállítás digitális tereibe. 

A Budapest Select stand mellett, a szakvásárral egyidőben az MDDÜ első design LAB inkubációs programjában résztvevő hét tervező-gyártó páros szériaérett alkotásait a Volorisation de l’Innovation dans l’Ameublement (VIA) – francia designintézet által – a Le French Design Golede-ben mutatták be, ami szintén a Paris Design Week egyik hivatalos helyszíne volt idén. 

Az MDDÜ az év hátralevő részében is biztosít lehetőséget a magyar tervezők számára nemzetközi vásárokon való bemutatkozásra. Emellett november elején ismét megnyílik a pályázati lehetőség: a nemzetközi piacokon is bemutatkozni vágyó formatervezők jelentkezhetnek a következő, 2022 januárjában megrendezett Maison&Objet designvásárra.


Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.



Kapcsolódó cikkek

Tízmilliárd forint keretösszegű támogatást kaphatnak a designipari vállalkozások

Tízmilliárd forint keretösszegű támogatást kaphatnak a designipari vállalkozások

A pályázati felhívást a Magyar Divat & Design Ügynökség kérdőíves kutatása előzte meg.

Letette a névjegyét a 360 Design Budapest

Letette a névjegyét a 360 Design Budapest

A kiállítást a Budapest Design Week keretében rendezték meg először, de még nem maradtál le semmiről. 

Jön a 360 Design Budapest

Jön a 360 Design Budapest

Világszínvonalú formatervezők a főszerepben.

Hirdetés