Idén is nagy dobásra készül a több mint 40 éves design-cég, a Magis.

Idén is nagy dobásra készül a több mint 40 éves design-cég, a MagisEugenio Perazza alapító úgy tette a legismertebbek egyikévé a céget, hogy közben az mit sem veszített az eredeti értékeiből: a szenvedélyből, az optimizmusból és az egyediségből.

Magis Brand Movie from Magis on Vimeo.

Eugenio Perazza 1976-ban, Olaszország északkeleti részében alapította a Magist, azzal a céllal, hogy felhasználók széles körét láthassa el csúcsminőségű, kiválóan működő termékekkel. Miután átrágta magát az első, nehéz éveken, és a vállalkozás kezdett sikeres lenni, Perazzát talán az állandó mosolygás jellemzi a legjobban: „Mosolygok. Boldog vagyok.” Egyik kollégáját, Jerszy Seymourt éppen azzal vette le a lábáról, ahogy a Milánói Designhéten ugyanúgy beszélt az úri publikumnak, ahogy a cégen belül is szokása: homlokára tolt szemüveggel, kissé csálé nyakkendőben.  

Perazza mosolya nem alaptalan, elvégre a Magis – az „etikus, költői és esztétikus” termékek tervezője – hamarosan a nemzetközileg legismertebb designerekkel dolgozhatott együtt. Marc Newson, Ron Arad, Naoto FukasawaMarcel Wanders, Stefano Giovannoni, Philippe Starck, Zaha Hadid, Thomas Heatherwick. És ez a lista koránt sem teljes.

Ami viszont ennél is érdekesebb, hogy a Magis tervezői szerint a velük való közös munka még a fenti tervezőkből is kihozta a legjobbat, trükkösebb, egyénibb termékeket hoztak létre velük, mint másokkal, talán éppen a Magis szenvedélyes és optimista hozzáállásnak köszönhetően. Vagy mert a cégnél családias a légkör, ahogy az egyik designer fogalmaz, náluk „nincs főnök, a gondolat a főnök”.

A Magis termékei jellemzően a világpiacra készülnek, vagyis a 85 százalékukat exportálják Olaszországból, miközben design tekintetében mindegyik „100% Made in Italy”: magas minőségűek, összhangban vannak a cég hagyományaival, a kézműves kultúrában gyökereznek, és megőrizték a jellegüket a nyolcvanas-kilencvenes évek ipari növekedése közepette is.

Perazza a természetéből adódóan mindig előre gondolkodik, már 2021-re és 2022-re is készül projektekkel. De ettől még nem hagyja ki az idei újdonságokat sem, köztük, egy teljes mértékben újrahasznosítható, biológiailag lebomló széket. 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Az újrahasznosított műanyagból készült szék, amelynek előállításához elég egy perc

Az újrahasznosított műanyagból készült szék, amelynek előállításához elég egy perc

Új szelek fújnak a formatervezés világában.

Hogyan válik branddé a szenvedély?

Hogyan válik branddé a szenvedély?

Idén is nagy dobásra készül a több mint 40 éves design-cég, a Magis.

Akusztikai fal a BE LIGHT! irodájában

Akusztikai fal a BE LIGHT! irodájában

Ennél egyszerűbb és gyorsabb iroda akusztikai megoldást nehezen lehetne elképzelni.

Hirdetés