A túlságosan tulipánost kellett kicsit finomítani.  

A Studio Dumbar reklámügynökség kapta azt a hálás feladatot, hogy tervezzen új logót Hollandiának, amely az NL betűket továbbra is ötvözi a tulipánnal, de utóbbi jelenléte nem annyira markáns. A megbízó a holland kormány volt, amely a nemzeti identitást szeretné erősíteni az új jelképpel, hivatalosan nemzetközi porondon az új holland logó fogja képviselni az országot 2020. január elsejétől.

Fotó: dezeen.com

A cserére egyrészt azért volt szükség, mert Hollandia korábbi logójában egy tulipán és a Holland szó szerepelt, ez azonban sokkal inkább utal egy adott régióra, mintsem az egész országra.

A turisták fejében Hollandia egyenlő a tulipánnal, gyakran használják az ország szimbólumaként, így azt részben megtartják, az NL két betűjét pedig félkövér, sans szerif betűtípussal tervezték úgy, hogy a betűk szárai tulipán alakját formázzák meg. Az újratervezés 200 000 euróba került, a tulipán szimbólumot azért is „halványították el” az új logóban, mert az új szimbólumot innentől kezdve számos területen alkalmazzák majd, a csúcstechnológiától az élelmiszerekig, a sporttól a kultúráig.

Korábban arról is írtunk, hogy miként spórol meg évi ötmillió dollárt Oslo városának az új logó, és közben idehaza is láttunk egy áttörést: Kaposvár minden eddiginél átfogóbb, egységes új arculatot kapott

Forrás: Dutchnews.nl.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A koreai autógyártó új logóját mindenképpen szokni kell.

Egy frissen kinevezett hollandiai főépítész első intézkedése

Egy frissen kinevezett hollandiai főépítész első intézkedése

Egy hátizsákkal és egy üres füzettel felkeresi Groningen lakóit.

Once appon a time: retró és modern találkozása

Once appon a time: retró és modern találkozása

Ilyenek lettek volna a mai techcégek a nyolcvanas években.

Hirdetés