A kiállítás első éve díjesőt hozott, a másodikban a küldetés ugyanaz marad, de a koncepció, a helyszín és a tervezők változnak.

A Magyar Divat & Design Ügynökség által megvalósított 360 Design Budapest kiállítás Red Dot-díjat nyert Brand & Communication Design kategóriában, első magyar design rendezvényként ebben a csoportban. Az idei rendezvénnyel több újdonságra készülnek a szervezők.

A harmincéves múltra visszatekintő Red Dot az egyik legnagyobb presztízsű design-díj, szokás a „design Oscarjának” is nevezni. A jelentkezéseket egy 24 fős nemzetközi zsűri véleményezi, benne ismert egyetemi professzorokkal, híres tervezőkkel, digitális marketing szakértőkkel, vállalkozókkal, míg legutóbb zsűritag volt a European Packaging Design Association exelnöke is.

Michel de Boer holland egyetemi professzor is a zsűriasztalnál ült; a szakember több Red Dot-díjat és számos egyéb nemzetközi díjat nyert, és olyan ügyfelekkel dolgozott, mint az Apple, az Allianz, a Shell, a Nike, a Jaguar vagy a Mercedes-Benz. 2012-ben De Boer lett a valaha legtöbb design-díjjal rendelkező guru.

A tavalyi 360 Design Budapest kiállítás négy nemzetközi érmet is nyert a Red Dot mellett: az A’ Design Award & Competition két kategóriájában (Event & happening design és Interior space & exhibition design) is dobogós helyet szerzett. Ezután a szakmai egyik legrangosabb rendezvényes versenyén, a Global Eventex Awards-on a virtuális kiállítások között nyert arany, a művészeti események között pedig bronzérmet. A fizikai és online térben is látogatható kiállítás 20 kortárs magyar és 4 nemzetközi designmárka alkotásait 100 formatervezett tárgyon keresztül mutatta be tavaly ősszel.

Új év, új helyszín, új koncepció

A kiállítást az idén új koncepcióval, új tervezőkkel, új helyszínen, de hasonló kreativitással rendezik meg, október 4-10-ig a Bálnában. A második 360 Design Budapest célja a továbbra is a magyar és regionális formatervezők nemzetközi ismertségének növelése, ám

a 2021-es koncepció középpontjában az újrahasznosítás és az anyagtudatos design bemutatása áll.

Fő üzenet a környezettudatosság és az újrahasznosítás. Az installációs elemek teljes egészében újrahasznosított elemekből készülnek majd, vagy magukat elemeket hasznosítják újra később. Az eseményre három kategóriában jelentkezhetnek a tervezők:

  • Innovatív designvállalkozások
  • Feltörekvő tehetségek
  • Regionális szakemberek

A munkákat négy tematikus kiállítótérben mutatja majd be a rendezvény:

  • konstruktőrök/manufaktúrák
  • developerek/tervezők
  • környezet- és anyagtudatos design
  • limitált szériás iparművészeti termékek.

Idén a 360 Design Budapest mellett további négy magyar munka kapott Red Dot-díjat.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Kengo Kuma tervezett bővítést Gaudí egyik mesterművéhez

Kengo Kuma tervezett bővítést Gaudí egyik mesterművéhez

Gaudí barcelonai épülete 2000 m2 új térrel bővült.

Nézünk, mint a moziban

Nézünk, mint a moziban

A 120 éves magyar film történetét bemutató nagyszabású tárlat nyílt a Ludwig Múzeumban. 

Világító felhők, nosztalgia és időtlenség

Világító felhők, nosztalgia és időtlenség

Júliusi designlámpa best of a Be Light!-tól.

Hirdetés