A figyelemfelhívó anyagok közül a legjobbakat közzéteszik, és szabadon oszthatja mindenki.

Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) az Egészségügyi Világszervezettel (WHO) közösen kiírt egy nyílt pályázatot designereknek és kreatív szakembereknek azzal a céllal, hogy küldjenek be olyan vizuális anyagokat, amelyekkel a lehető legegyszerűbben el lehet magyarázni az embereknek a vírus elkerülésének módjait, ezzel pedig a világjárvány ellaposítása is sikeresebb lehet.

Ezeket az alkotásokat, legyen az grafika, videó vagy éppen zene, a közlés előtt a WHO fogja jóváhagyni, hogy megakadályozzák a téves információk napvilágra kerülését.

"Példátlan helyzetben vagyunk, amelyben az eddig alkalmazott eszközök nem használhatóak" - mondta António Guterres, az ENSZ főtitkára. 

Az alkotókat arra buzdítják, hogy játékos és figyelemfelkeltő módon értelmezzék az ENSZ briefjében közölt információkat. A legjobb munkák kiválasztása után az anyagokat közzéteszik egy microsite-on, amely mindenki számára elérhető lesz, a műveket bárki megoszthatja, a cél, hogy minél több embert érjenek el az alkotásokkal. A kampánnyal különösen azokat az országokat, közösségeket szeretnék segíteni, amelyekben nagy a vírusnak való kitettség mértéke. 

Az ENSZ kiválasztotta azt a hat témakört, amelyekben szerintük a legégetőbb lenne a nyilvánosság tájékoztatása, és amelyekben pályázni lehet. Ezek középpontjában a személyes higiénia, a social distancing, a tünetek közlése, az álhírek megakadályozása és az adományok ösztönzése áll.

Forrás: ENSZ




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

100 szóban Budapest – idén is indul történetíró pályázat

100 szóban Budapest – idén is indul történetíró pályázat

A legjobb 12 történethez kortárs grafikusok készítenek majd illusztrációkat.

Már elérhető az idei DECODE pályázati kiírása

Már elérhető az idei DECODE pályázati kiírása

Fiatal alkotók munkáit várják építészet és művészet kategóriában.

Pályázat a Néprajzi Múzeum logójára és arculatára

Pályázat a Néprajzi Múzeum logójára és arculatára

A speciális tematikához illeszkedő, korszerű arculatot szeretnének.

Hirdetés