A vásárlói hajlandóság és a fény viszonyát három fő csoport határozza meg.

A Zumtobel rendszeresen publikál kutatásokat a fénnyel kapcsolatosan, legfrissebb tanulmányuk a vásárlói hajlandóság és a fény viszonyát vizsgálja.

A Limbic tanulmányban a Zumtobel három eltérő megvilágítási módot tesztelt, melyekkel különböző célcsoportokat céloztak meg. A tanulmányból kiderült, hogy a megfelelő világítás vásárlásra ösztönzi a vásárlót, azonban ahhoz, hogy tudjuk, melyik a megfelelő világítási mód, ismernünk kell a célcsoportunkat.

A komfortérzet és a tárgyak megfelelő, a vásárlói ízlés szerinti prezentálása kiemelten fontos, egyes kutatások szerint ugyanis a vásárlásaink 95 százaléka tudat alatt dől el.

A kutatásban 3 fő csoportot határoztak meg:

Balance: a tradicionális beállítottságú vásárlók az egységes meleg fehérrel történő kiemelő világítást tarották a leginkább komfortosak.

Dominance: a határozott beállítottságú vásárlók az egyenletes diffúz megvilágítást tartották komfortosnak.

Stimulance: kalandvágyók és hedonisták pedig a kontrasztos, az alacsony általános világításszintet a magas kiemelő világítási szinttel keverő boltbelsőt találták a leginkább komfortosnak.

A vásárlói szokásokat kutató Gruppe Nymphenburg kutatócsoport a Zumtobellel karöltve egy németországi Gerry Weber üzleten tesztelte mindezt élesben. Az eredmények azt mutatták, hogy a többi Gerry Weber üzlethez képet tízszázalékos forgalomnövekedést produkált az a bolt, ahol a vásárlói célközönség habitusának figyelembevételével alakították át a világítási rendszert.

További információért keresd a BE LIGHT! szakembereit!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egyedi világítás a Telekom és a T-Systems közös székházában

Egyedi világítás a Telekom és a T-Systems közös székházában

Az ország legnagyobb irodaházának tervezésekor fő szempont volt a kreatív, inspiráló terek létrehozása.

Íme Poster, a SIMES új design kandelábere

Íme Poster, a SIMES új design kandelábere

Ha a szokványos helyett valami egyedi és elegáns designt keresel, akkor ne is keress tovább.

Megfelelő üzletvilágítás – tíz százalékkal nagyobb forgalom

Megfelelő üzletvilágítás – tíz százalékkal nagyobb forgalom

A vásárlói hajlandóság és a fény viszonyát három fő csoport határozza meg.

Hirdetés